Klacht Bol.com: Discriminatie m.b.t. kredietverlening.

Geachte mevrouw, mijnheer,
Sinds februari 2015 ben ik klant bij Bol.Com.
Ik heb in februari 1 boek gekocht, voor € 10,00, welke ik achteraf per ommegaande per acceptgirokaart heb. In februari heb ik een dvd/speelfilm (€ 9,99) en een boek gekocht (€ 14,00), welke ik ook direct met een acceptgirokaart betaald heb. Toen ik wederom een artikel wilde bestellen, bleek dat ik niet meer op krediet artikelen kon bestellen. Ik heb 2 x de Klantenservice gebeld, echter men weigerde mij daar een reden voor op te geven. Ook weigerde men mij door te verbinden met een leidinggevende. Als reden voor het stopzetten werd gegeven dat ,,de computer dat regelt, daar hebben wij geen inzage en invloed op''. Dat is onzin, ik ken vele personen die al jarenlang op krediet bestellen, zelfs tot bedragen van € 200,00. Omdat ik absoluut geen wanbetaler ben en ook geen schulden heb, vind ik dit onacceptabel. (N.B: het 1e boek bleek 2e hands te zijn, foutje op de site, en de DVD bleek defect te zijn)

Ik voel mij gediscrimineerd. Ik ben er 100% van overtuigd dat er om foutieve redenen aan mijn kredietwaardigheid getwijfeld word. Allereerst wil ik een uitleg waarom ik eerst op krediet kan bestellen en dat plotsklap ingetrokken word. En in de tweede plaats zou het van respect (voor de klanten) getuigen om excuses aan te bieden.

Beste heer, mevrouw,
    Wij hebben je klacht zojuist in behandeling genomen en komen er zo snel mogelijk bij je op terug.
    Groeten, Kirsten van bol.com
    Beste heer,
    Wij hebben je zojuist per e-mail geinformeerd. Een fijne dag toegewenst.
    Groeten, Kirsten van bol.com
    BOL.COM.
    Hoewel de directeur van Bol.Com, Daniel Ropers, in het Algemeen Dagblad van 28 maart j.l. beweert ,,superbetrouwbaar te zijn'' en de Klantenservice beweert ,,absoluut geen onderscheid te maken'' kan ik nog steeds geen gebruik maken van de betaalmogelijkheid: achteraf betalen, terwijl andere klanten die ik ken dat WEL kunnen.
    Een concrete reden wordt niet afgegeven, men zegt ,,dat de computer dat bepaalt. Triest, dat De winkel voor ons Allemaal zo met (nieuwe en fatsoenlijke) klanten omgaat.
    Beste heer,
    Je hebt meerdere e-mails van ons ontvangen met tekst en uitleg.
    Groeten, Kirsten van bol.om
    BOL.COM.
    Helaas heeft mijn klacht tot geen enkele resultaat geleid.
    Het is mij nu wel duidelijk dat een individuele klant en individuele klacht niet serieus genomen wordt. Voor u of mij 100.000 andere klanten. Ik shop voortaan wel bij winkels die wel eerlijk zijn en vertrouwen in hun klanten hebben.

BOL.COM.

Ook een klacht indienen over Bol.com?