Klacht Bol.com: Discriminatie m.b.t. kredietverlening.
Details
De klacht
Geachte mevrouw, mijnheer,Sinds februari 2015 ben ik klant bij Bol.Com.
Ik heb in februari 1 boek gekocht, voor € 10,00, welke ik achteraf per ommegaande per acceptgirokaart heb. In februari heb ik een dvd/speelfilm (€ 9,99) en een boek gekocht (€ 14,00), welke ik ook direct met een acceptgirokaart betaald heb. Toen ik wederom een artikel wilde bestellen, bleek dat ik niet meer op krediet artikelen kon bestellen. Ik heb 2 x de Klantenservice gebeld, echter men weigerde mij daar een reden voor op te geven. Ook weigerde men mij door te verbinden met een leidinggevende. Als reden voor het stopzetten werd gegeven dat ,,de computer dat regelt, daar hebben wij geen inzage en invloed op''. Dat is onzin, ik ken vele personen die al jarenlang op krediet bestellen, zelfs tot bedragen van € 200,00. Omdat ik absoluut geen wanbetaler ben en ook geen schulden heb, vind ik dit onacceptabel. (N.B: het 1e boek bleek 2e hands te zijn, foutje op de site, en de DVD bleek defect te zijn)
De oplossing
Ik voel mij gediscrimineerd. Ik ben er 100% van overtuigd dat er om foutieve redenen aan mijn kredietwaardigheid getwijfeld word. Allereerst wil ik een uitleg waarom ik eerst op krediet kan bestellen en dat plotsklap ingetrokken word. En in de tweede plaats zou het van respect (voor de klanten) getuigen om excuses aan te bieden.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.