Klacht Bol.com: Download software bestellen... pas op!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 183618
Gebruiker
Henk
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 30 augustus bel ik met de helpdesk voor instructies, hoe ik zonder problemen Adobe Photoshop en Premiere Elements 14 in download versie kan bestellen. Ik kies voor de download versie om vanwege de haast direct te kunnen starten. Na heldere uitleg is het volgende duidelijk: de download versie moet vooraf worden betaald, het betaalde bedrag wordt niet geretourneerd en direct na betaling ontvang je direct de licentiecode/serienummer per email; deze bovendien is in je account beschikbaar. Na betaling ontvang ik wel een bevestigings-email, echter zonder licentiecode. In mijn account staat er wel een code, maar deze bestaat uit maar 10 cijfers terwijl er 24 cijfers nodig zijn voor installatie. Ik kan de software dus niet installeren.
Inmiddels al 3 gesprekken gevoerd met de helpdesk. Ik krijg slechts te horen geduld te moeten hebben, want men is er mee bezig. Tot nu toe nog geen oplossing van Bol.com

De oplossing

Uiterlijk op 1 september de juiste licentiecodes en of serienummers verstrekken.
Het duurt bij elkaar al veel te lang.

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste H. Sedney,

    Bedankt voor je melding. We gaan er zo snel mogelijk achteraan, want het is natuurlijk vervelend als je geen gebruik kunt maken van je aangeschafte product.

    Groeten, Jade van bol.com
  2. Auteur
    Henk
    Datum
    Probleem door toeval opgelost! Door eenmaal te klikken in mijn Bol.com account - Digitale Producten-Software / product- dan in het kader achter Licentie Codes, kopiëren en plakken in word-document, verscheen er een uitgebreide tekst met daarin ook de volledige serienummers. Dat niemand van de helpdesk bij Bol dit weet vind ik onbegrijpelijk.
  3. Auteur
    Henk
    Datum
    Het is niet te bevatten dat bedrijven die download software verkopen, de bijbehorende licenties of serienummers niet meeleveren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Henk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen