Opgelost door Bol.com: dreigende incasso naar retourzending via externe tussenpersoon

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 69026
Gebruiker
MCN
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Wij hebben bij bol.com de DVD In the Womb besteld. De engels-gesproken versie, aangezien wij deze aan engelssprekende familie cadeau wilde geven. Via een tussenpersoon van Bol.com, te weten Arjan Kwekel, www.megamoviestore.com,
ontvingen wij de Nederlandse versie. Wij hebben hierover met Megamoviestore gemaild. De heer Kwekel bevestigde ons dat het echt de dvd was die wij hadden besteld. Wij hebben toen gemaild dat wij de DVD cadeau zouden geven, maar dat als zou blijken dat dit toch niet de engelsgesproken versie was, wij deze zouden retourneren. Toen de DVD nederlands bleek, hebben hierover gemaild met de heer Kwekel, die ons verzocht de DVD te retourneren. Dit hebben wij gedaan. Aangezien wij een artikel ontvangen hadden dat we niet besteld hadden, hebben we hem verzocht de portokosten te vergoeden, hetgeen hij heeft gedaan. Nu krijgen wij herinneringen van Bol en dreigt Bol met incasso als wij de DVD niet betalen.

Gewenste oplossing

Wij willen dat Bol de incassoprocedure stopt. Zij hebben de levering gedaan via een externe leverancier. Op de levering stond dat bij vragen contact opgenomen moest worden met deze externe leverancier. Dat wij hebben wij gedaan toen wij niet In the Womb, maar In de baarmoeder (met geboortekalender) ontvingen.
Wij hebben de niet bestelde DVD geretourneerd en de externe leverancier heeft de porto vergoed, na ontvangst van e DVD.
Wij hebben begrepen dat Bol de externe leverancier betaald heeft en moet bij deze leverancier het geld terugvragen, wij zijn daarin geen partij.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,Wij hebben uw melding in behandeling genomen en komen hier zo snel mogelijk op terug.Met vriendelijke groet,
    Bol.com Webcare team
  2. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Geachte mevrouw, U bent per telefoon geinformeerd over een passende oplossing.Met vriendelijke groet,
    Bol.com Webcare team
  3. Auteur
    MCN
    Datum
    Wij zijn blij dat de incassoprocedure is gestopt en de klacht via klachtenkompas nu snel afgehandeld is.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen