Opgelost door Bol.com: Dure hoesjes van met slechte kwaliteit; Bedrijf ziet geen probleem

# 71920
MatthijsO

In januari van dit jaar heb ik een product gekocht via bol.com van de winkel namelijk een cover voor mijn samsung galaxy tab 3. Inmiddels is de cover ruim een half jaar oud en is inmiddels overal langs de hoeken al gebarsten, waarvan één hoek zelfs als is afgebroken. De tablet is uitsluitend voor privégebruik, wordt nooit vervoerd en wordt altijd netjes mee omgegaan. De tablet is zeker nog nooit gevallen of hard gestoten.

Naar mijn idee zijn de beschadigingen simpelweg te wijten aan een probleem van het plastic en daarmee een tekortkoming van het product. Daarom heb ik het bedrijf gevraagd mij te compenseren door terugbetaling van het aankoopbedrag, of het voorzien in een nieuw product zonder gebreken.
Echter gaven zij vandaag per mail te kennen dat, omdat de garantietermijn 15 dagen is overschreden, zij niets meer voor mij zullen doen.

Na zojuist nog even gebeld te hebben, omdat ik mij niet kon voorstellen dat deze klacht op zichzelf staat (omdat het product inmiddels zelfs al van de website is verwijderd) en dat de schade al ver voor het einde van de garantietermijn is ontstaan, werd mij verteld dat het product de garantietermijn heeft overleefd en daarmee voldoet aan de wettelijke eis. Daarom willen ze niets voor mij betekenen. Naast een eventuele korting van 20% waren ze niet bereid mee te denken voor een oplossing. Ook van de vraag of ze mij in een vervangend product zouden willen voorzien wilden ze niets weten.

De hoes kostte €29,95, een veelvoud van andere hoesjes geschikt voor deze tablet. Daarom verwachtte ik ook een veelvoud in duurzaamheid, maar die gedachte bleek erg naïef te zijn, zo werd mij ook beaamd door de meneer die ik aan de telefoon had.

Ik hoop dat u als bol.com iets voor mij kunt betekenen.

MatthijsO
    Overigens is het nog wel interessant te melden; Shop4Hoesjes vertelde mij dat het geen verschil had gemaakt als ik na 15 dagen (dus 1 dag na de twee weken omruiltijd) had gebeld dat er barstjes in het hoesje waren ontstaan. Immers beschermde het hoesje dan nog altijd de tablet en daarmee was het product nog niet in gebreke.Persoonlijk zou ik dit een erg rare redenatie noemen
    Bol.com
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
    bol.com Webcare Team
    Bol.com
    Beste heer/mevrouw,
    Zojuist hebben we een oplossing per e-mail verzonden.
    bol.com Webcare Team
    MatthijsO
    Goedemiddag.U heeft mij aangeboden het aankoopbedrag te vergoeden in de vorm van een cadeaubon, zodat ik alsnog een nieuwe cover kan uitzoeken. Dit is een erg mooi gebaar van u, daar u slechts een tussenpersoon bent. Hartelijk dank voor deze service waaruit blijkt dat u bereid bent met uw klanten mee te denken.Shop4hoesjes blijft er echter erg gemakkelijk van af komen, maar ik ben er van overtuigd dat u deze klacht aan ze voor zult leggen.

MatthijsO

Ook een klacht indienen over Bol.com?