Klacht Bol.com: Eenzijdige annulering door BOL.com partner. BOL.com beschermt haar partner, niet haar klanten.

mthakuijpers

Eind mei zijn mijn vriendin en ik in de showroom geweest van Europa's grootste tuin showroom, tevens verkoper via BOL.com. Hier hebben wij een loungeset gezien die pas begin juli geleverd kon worden.

Toen erachter gekomen dat dezelfde loungeset door deze partij werd aangeboden via BOL.com met levering half JUNI. Dit leek te mooi om waar te zijn, maar de klantenservice van BOL.com garandeerde ons dat de levertijd klopte en dat de aanbieder een aparte voorraad hield voor verkoop via BOL.com. In goed geloof dus de lounge via BOL.com besteld.

24 uur later annuleert de verkooppartner van BOL.com de bestelling omdat het toch niet voorradig is… Bedankt KS-medewerker van BOL.com… Eenzijdige annulering door de partner zou niet moeten kunnen. Er had makkelijk een goudenmiddenweg gevonden kunnen worden.

Voor deze bestelling heb ik een cadeaubon van €750 euro kunnen krijgen en zelf €800 euro bijbetaald. Geen milde bedragen lijkt mij zo.

Nu: BOL.com betaald pas na 3 werkdagen het geldbedrag terug en de Cadeaubon blijft in waarde gelijk. Ondanks dat ik niet snel weer iets bij BOL.com zou bestellen en zeker niet van een dusdanig bedrag zit ik ook hiermee in mijn account. Let wel: cadeaubonnen verlopen dus meerder kleine bestellingen zullen het ook niet gaan redden.

Daarbij betaald BOL.com pas na 3 werkdagen het geldbedrag terug. Terwijl ik elders een lounge set moet gaan kopen.

BOL.com denk aan je klanten, betaal eerder terug en sta partners niet toe om eenzijdig te annuleren terwijl zij ook mij hadden kunnen contacten voor een alternatieve oplossing.

BOL.com zou haar partner moeten aanspreken op dit soort dingen en eenzijdige annulering door verkooppartners moeten verbieden! Daarbij verlang ik van BOL.com dat zij bemiddelen in een alternatieve oplossing. Voor mij zou dit zijn:

Annulering van bestelling annuleren zodat de bestelling weer staat. Daarbij het product leveren wanneer het op voorraad is. Ik ben namelijk bereid te wachten op levering begin/half juli.

Voor alle partijen is dit de beste oplossing, want BOL.com beschermt haar klant en behoud een tevreden klant, de partner verkoopt alsnog haar product en ik de klant koop het product op de voor mij gunstigste manier (combinatie cadeaubon & geld via BOL.com).

mthakuijpers
    Beste Chantal,

Na reactie van jullie partner (zie case: 80835737) opnieuw contact gehad met jullie KS. Dit omdat Partner mij alsnog het product wil leveren via jullie webwinkel maar het product op niet leverbaar staat.

Heel brutaal te woord gestaan door 'Lotte' die niets geholpen heeft omdat ze het product niet beschikbaar kon maken om mijn product nog eens te bestellen.

Graag ZO SNEL MOGELIJK product beschikbaar stellen voor bestelling, zoals partner aangeeft mee akkoord te gaan en mij hiervan op de hoogte te stellen. Zodat ik het product gelijk kan bestellen.

Mijn nummer staat bij de bestelling en in mijn account.

Ook een klacht indienen over Bol.com?