Klacht Bol.com: frustrerend dat de waarde van een cadeaukaart na een bepaalde tijd gewoon weg is

sad Niet opgelost
Tip#Balthasar

Ik heb 2 cadeaukaarten van Bol.com, die ik bij een bestelling wil gebruiken. Het blijkt dat beide kaarten verlopen zijn. Het gaat om een totale waarde van €45. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice van Bol.com en zij kunnen en willen niet discussiëren over verlopen kaarten, want de krijger krijgt 3 jaar de tijd om het bedrag te besteden en het valt dus onder de verantwoordelijkheid van de krijger om dat in de gaten te houden. Dit is wel een heel klantonvriendelijke manier om met verlopen kaarten om te gaan. Per slot van rekening heeft iemand er wel geld voor uitgegeven en heeft bol.com er geen diensten voor teruggegeven.
Waar ik helemaal van opkeek is, dat de medewerkster beweerde nog nooit een dergelijke klacht over verlopen cadeaukaarten te hebben gehoord!

Ik zou het heel fijn vinden als ik alsnog de waarde van de bonnen kan besteden.

Bol.com
    Beste Tip#Balthasar,

Vanaf aankoopdatum is de cadeaukaart drie jaar geldig. Dit staat vermeld op de achterzijde van het karton waar de cadeaukaart op is geplakt. Ook staat er op de cadeaukaart een verwijzing naar de voorwaarden. Bij de voorwaarden heb je een saldochecker en een geldigheidschecker. Hier kun je de geldigheid controleren van de cadeaukaart die je ontvangen hebt. Helaas is de kaart na 3 jaar niet meer te gebruiken. Mijn tip voor een volgende keer is om de kaart meteen na ontvangst toe te voegen aan het account. Dan wordt de kaart iedere keer, bij het plaatsen van een bestelling, aangeboden als je op de betaalpagina bent.

Charissa van bol.com

Tip#Balthasar
"Regels zijn regels en aan 3 jaar geldigheid kan niet worden getornd....." Ik hoop, dat Bol.com zijn cadeaukaart in de (nabije!) toekomst een onbeperkte geldigheidsduur gaat geven. Dit is een veel eerlijker manier om het geld, dat door de gever van de cadeaukaart al is betaald, ook door de ontvanger daadwerkelijk kan worden uitgegeven. Zo heeft de VVV cadeaubon ook een onbeperkte geldigheidsduur.

Ook een klacht indienen over Bol.com?