Opgelost door Bol.com: Garantie niet afgehandeld

Dodewaard

Ik heb een steelstofzuiger waarvan de zuigmond niet meer goed werkte binnen de garantietermijn. Ik heb contact gezocht met bol.com om te kijken of we dit probleem konden verhelpen zonder het artikel retour te sturen. Anders zitten we immers lange tijd zonder stofzuiger.

De steelstofzuiger bestaat uit de stofzuiger zelf (een soort kruimeldief achtig model), een stang en een elektrisch aangedreven zuigmond met verlichting en een draaiende borstel.

Bol.com heeft contact opgenomen met Philips. Volgens Philips was de borstelrol het probleem en hebben ze een nieuwe gestuurd. Ik had op dat moment al aan Bol.com laten weten dat ik zelf al een nieuwe zuigmond (inclusief een nieuwe borstelrol) geprobeerd had maar dat daarmee het probleem niet verholpen was.

Ik heb toen een nieuwe stang (het deel dat tussen de stofzuiger en de zuigmond zit) besteld bij Philips. Hiermee bleek het defect wel verholpen te zijn.

Weken gingen voorbij zonder opvolging bij bol.com. Ik was blij dat ik zelf gehandeld heb anders hadden we nu al 2 maanden geen werkende stofzuiger gehad.

Punt is echter: het defect van de stang is ontstaan binnen de garantie termijn. Ik heb zelf gehandeld omwille van snelheid maar ook om te voorkomen dat partijen veel kosten maken voor het hele retour proces. Ik heb zelf kosten gemaakt en nu wil bol.com die niet vergoeden. Het gaat slechts om 3 tientjes. Dat valt in het niet bij de kosten die ze zouden maken als ik het product retour had gezonden ter reparatie.

Compensatie voor gemaakte kosten
Compensatie uiteindelijk geboden, zo ken ik de goede service van bol.com weer.

Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Bol.com?