Opgelost door Bol.com: geen garantie door onbekende val of stootschade aan fototoestel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 135887
Gebruiker
R.J. Meyer
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De flitser van mijn Sony NEX 3N camera deed het tijdens een fotografie sessie niet meer. Teveel geflitst dacht ik. Flitslamp op. Misschien valt het wel te repareren, hoopte ik.

Camera ter reparatie naar Bol.com gestuurd. De procedurele kant, inclusief doorsturen naar een erkend Sony reparatie bedrijf en telefonische en email contacten met Bol ging heel goed.

De reparatie bleek duurder dan het fototoestel waard was. Het viel niet onder de garantie vanwege slag- of stootschade. Of schade die ik aangebracht kon hebben omdat ik zelf het huis van de camera kon hebben geopend. De bewijslast lag bij mij, volgens Bol.com. Die gedachte snap ik best wel.
Maar:
Bij mijn weten is nog nooit iets met de camera gebeurd. Ik ben de enige gebruiker. Op de door de reparatieservice opgestuurde fotos en op de terugezonden camera was in inderdaad een minieme schade zichtbaar. Een voormij onbekende schade.

Zouden er meer van dit soort gevallen zijn?

De oplossing

Ik wil van het gevoel af dat die schade:
1) door iemand anders is veroorzaakt




2 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste Robert,

    Op 29 oktober heb je met mijn collega gesproken en zij heeft aangegeven waarom je toestel niet onder garantie wordt gerepareerd. Heb je hier nog vragen over dan kan je reageren door een e-mail naar klantenservice@bol.com. Karin neemt dan opnieuw contct met je op.
    Met vriendelijke groet,
    Jolanda bol.com webcare
  2. Auteur
    R.J. Meyer
    Datum
    Contact met Bol.com was altijd goed. Reparatieprocedure ook.
    Of ik van dat gevoel afkom?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.J. Meyer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Bol.com?