Klacht Bol.com: Geen garantie op een inductie kookplaat van 2 maanden oud

J&S

Helaas voldoet Inventum inductie kookplaat niet aan mijn verwachtingen. Wij hebben in een 2 maanden oude kookplaat een barst. Er is niks opgevallen en niks tegen aangekomen. Te krap kan ook niet want we hebben hiervoor jaren dezelfde inductiekookplaat gehad en hier hadden wij nooit geen problemen mee. Ik ga uit van een productie fout. U zegt dat het buiten de garantie valt omdat wij het te krap zouden hebben laten inbouwen. Ik vind het bijzonder dat u dit op een foto kunt beoordelen. De monteur die u langs zou sturen is niet gekomen, dus heeft het niet kunnen beoordelen.
Het is natuurlijk wel gemakkelijk om de consument op te laten draaien voor de kosten en de schuld bij hun te leggen.
Wij hopen dan ook dat Bol.com een passende oplossing gaat bieden, want 246 Euro is een dure grap voor een inductie kookplaat die slechts 2 maanden oud is.

Gelet op de datum van aanschaf, de aard van het product, het merk, de mededelingen vooraf en de aanschafprijs van het product had ik dit probleem niet hoeven te verwachten.

Volgens de wet heb ik als consument recht op een product dat aan de overeenkomst voldoet. Als het product niet de eigenschappen bezit die ik ervan mag verwachten en het een gebrek heeft dat mij niet te verwijten valt, heb ik op grond van artikel 7:21 BW recht op herstel of vervanging van het product. De verkoper van het product dient hiervoor zonder kosten en binnen een redelijke termijn te zorgen.

Dat Bol.com het aankoopbedrag terug betalen.

J&S
    Goede morgen,

Zoals eerder aangegeven is binnen 6 maanden wettelijk een omgekeerde bewijslast van toepassing..

Bol.com is de verkoper van de inductie kookplaat en zal daarom moeten kunnen bewijzen dat jullie een goede inductiekookplaat hebben geleverd of dat wij de inductie kookplaat verkeerd hebben gebruikt.

Groet,
    Sanne

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Bol.com?