Opgelost door Bol.com: herhaalde technische fout in telefoon wordt niet erkend

Huweitelefoon.bol.com

In april 2017 kocht ik bij u een Huawei telefoon voor mijn dochter’s verjaardag. Op deze telefoon zat twee jaar garantie. In augustus 2018 begon het apparaat te haperen. Foto’s en video’s werden niet meer opgeslagen, terwijl er nog wel opslagruimte was. Ik heb het apparaat opgestuurd naar jullie reparatieservice en hij werd keurig gerepareerd teruggestuurd. Drie weken later toonde de telefoon dezelfde kuren. We hebben ‘m toen niet meteen opgestuurd, omdat mijn dochter niet weer zo lang haar telefoon wilde missen. Bovendien deed ie het soms wel goed en soms niet. In oktober hebben we ‘m uiteindelijk weer opgestuurd, omdat ie weer te vaak de foto’s en filmpjes niet opsloeg. We kregen de telefoon terug met de melding dat de telefoon goed functioneerde.
Het euvel was echter nog steeds niet verholpen, soms werkte de opslag wel en soms niet. Weer wilde mijn dochter niet gelijk weer haar telefoon afstaan, dus hebben wij gewacht met opsturen tot begin maart, toen het nog slechter ging: steeds vaker sloeg hij de foto’s en filmpjes niet op en bovendien stonden foto’s en filmpjes die zij verwijderde er na een paar dagen weer op.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik vervolgens de melding van bol.com dat de reparatie niet onder de garantie viel, omdat er een barst in het scherm zat. Ik heb een aantal keren met jullie klantenservice gebeld om uit te leggen dat het hier om een technische fout gaat en dat dit euvel er al veel langer is dan dat de barst in het scherm is gekomen. Het enige dat zij me konden zeggen was: “Sorry mevrouw, ik kan niks verder doen”. Ik kon niet met de reparatieservice of iemand anders spreken om opheldering te krijgen. Het enige dat ik kon doen was een klachtenbrief schrijven, zodoende deze brief.

Tot mijn nog grotere verbazing moet ik ook nog 19,95 euro betalen om de telefoon terug te krijgen, als onderzoekskosten. Ik heb een e-mail gestuurd om het onderzoeksrapport op te vragen, maar dit kon ik niet krijgen. Zoals ik heb begrepen is de telefoon niet onderzocht, maar is ernaar gekeken en geconstateerd dat er een barst in het scherm zat. Als er meer onderzoek verricht is dan hoor ik dat graag.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat jullie achter deze gang van zaken staan en ga ervan uit dat jullie met een acceptabele oplossing komen. Mocht dit niet het geval zijn dan begrijpt u dat mijn vertrouwen in bol.com hevig is geschaad, wat uiteraard gevolgen zal hebben voor mijn aankopen.

ik wil mijn geld terug wegens slecht functioneren van de telefoon

Beste klant,

Dit bericht is gelezen en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Jolanda van bol.com
    Beste klant,

Dit bericht is gelezen en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Jolanda van bol.com
    Beste klant,

Zojuist heb ik je een bericht gestuurd. Bij deze sluit ik dit bericht.

Sheriva van Bol.com

Huweitelefoon.bol.com
Uiteindelijke oplossing Ik krijg mijn geld terug