Klacht Bol.com: herroepingstermijn niet 30 dagen maar 3 draaiuren

Binair

Op 7 april 2019 hebben wij bij Bol.com de Samsung ue40nu7120 televisie besteld.
Deze is op 9 april 2019 door TV-Plaza, maar naar later blijkt door El-Vidas, geleverd.
We ondervonden gaandeweg twee problemen, instelbaarheid geluidkwaliteit en interactie met de CI+-module.
In eerste instantie hebben we samen met de servicedesk van Samsung geprobeerd deze op te lossen.
Omdat dit zonder resultaat bleef hebben we de televisie op 2 mei 2019 bij de klantenservice aangemeld voor retour en herroeping van de koop.
Hierop kregen wij van de klantenservice van Bol.com te verstaan dat herroepen niet meer mogelijk was omdat El-Vidas het recht op herroepen als beëindigd beschouwt na drie draaiuren van de televisie.
Let wel: DRIE DRAAIUREN, wat kun je doen in drie uur.
Op de website van Bol.com wordt aangegeven dat de bedenktijd 30 dagen is.
Blijkbaar is bij Bol.com de bedenktijd van 30 dagen niet hetzelfde als de herroepingstermijn.
En de bedenktermijn/herroepingstermijn van 30 dagen die Bol.com aangeeft blijkt in de praktijk de herroepingstermijn van 3 draaiuren van El-Vidas.
In de advertentie en in het verdere bestelproces wordt niets gemeld over deze wel zeer afwijkende voorwaarde(n).
Wij vinden dat geen transparant handelen.
De klantenservice van Bol.com, tenminste ik ga ervan uit dat ik daar mee communiceer omdat de e-mails afkomstig zijn van @bol.com), blijft zich steeds maar beroepen op het aantal draaiuren.
In de klachten zelf is men niet geïnteresseerd.
De toegezonden e-mails vonden wij meer dan misselijk makend en zonder respect voor een consument die al sinds jaar en dag klant is van Bol.com.

ontbinding koopovereenkomst

Bol.com
    Beste Binair,

Dank voor je bericht! De desbetreffende afdeling neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Sheriva van Bol.com
    Bol.com
    Beste Binair,

Zojuist heeft mijn collega je een e-mail gestuurd. Bij deze sluit ik je bericht.

Sheriva van Bol.com

Binair
Uiteindelijke oplossing Geen enkele oplossing, nog niet eens een toenadering. Bol.com beroept zich op het feit dat zij niet de verkoper zijn en dus geen partij zijn. Zelf vind ik dat Bol.com wel degelijk een verantwoording heeft, immers Bol.com biedt de 30 dagen bedenktermijn/herroepingstermijn op haar website. De (additionele) voorwaarden van TV-Plaza of El-Vidas doen de termijnen van Bol.com teniet. DUS GEEN 30 DAGEN BEDENK/HERROEPINGSTERMIJN MAAR SLECHTS DRIE UUR !I Inmiddels zit ik met een product, een smart tv, met twee problemen. Met dank aan Bol.com. ik wil de lezer het antwoord van TV-Plaza/El-Vidas niet onthouden: "Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder "onnodig gebruik". Daarmee vervalt de recht op retour. Wij hanteren een maximale speelduur van 3 uur. Dit betekent dus dat je de televisie maximaal 3 uur aan mag hebben gehad, mocht je de televisie nog willen retourneren." Wie kan een smart-tv in drie uur volledig doorgronden ???