Opgelost door Bol.com: Het weigeren van een retour is in strijd met wettelijke regels.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 409540
Gebruiker
Dupe#911
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Via bol.com een set van 4 LED TL-buizen besteld. Op 12 nov komt een pakket aan. Dit was een zwaar beschadigde kartonnen doos, met tape aan elkaar gehouden. In de doos zaten 4 gewone TL-buizen. Dit was niet besteld. Dezelfde dag heb ik het pakket geretourneerd naar leverancier ‘hardwaremania’. Die heeft op 13 nov bevestigd de retourzending ontvangen te hebben.
Op 28 nov (liefst 15 dagen later) krijg ik te horen dat de zending geweigerd is. Ik heb die dag diverse keren een mail naar het waarom hiervan proberen te sturen. Dit lukte niet.
Ik kreeg dan van hardwaremania de melding: “Oeps, er is iets misgegaan. Dit ligt niet aan jou. Probeer het later nog eens.”

Ik heb dit voorgelegd aan bol.com. Ze waren behulpzaam en hebben op 29 nov beloofd de zaak voor me op te lossen. Daarna niets meer van ze gehoord tot op 13 dec een mail met een tweede betalingsherinnering werd gestuurd. Ik heb op die dag per mail aan bol.com gevraagd wat er aan de hand is. Daar is tot nu toe niet op gereageerd.

De oplossing

Bol.com moet doen wat ze mij beloofd hebben. Ze moeten me geen betalingsherinnering meer sturen. Ik ga niet betalen voor een pakket dat geretourneerd is en waarvan de verkoper bevestigd heeft dat hij het ontvangen heeft.


1 reactie

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Dupe#911,

    Zojuist hebben wij elkaar telefonisch gesproken. Bij deze sluit ik je bericht.

    Met vriendelijke groet,
    Sheriva van Bol.com

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dupe#911
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen betalingsverplichting meer.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Bol.com?