Klacht Bol.com: Informatie website klopt niet en wijkt af van de werkelijkheid

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 367215
Gebruiker
G. Eikelboom
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Slechte communicatie en afwijkende informatie tussen website en klantenservice.

Gewenste oplossing

Bij een annulering van een bestelling waarbij betaling via creditcard is geselecteerd vermeld bol.com op de webiste dat de reservering op de creditcard na 3 dagen wordt opgeheven. In de mail wordt aangegeven dat de reservering binnen 3 werkdagen wordt opgeheven. Bellen met de klantenservice levert als informatie dat de reservering pas na 5 dagen wordt opgeheven. Inmiddels zijn er 6 dagen verstreken en is de reservering nog steeds niet opgeheven.

Bol.com moet eenduidige informatie verstrekken op website / mail / klantenservice.
Geboden oplossing
Bol.com heeft niets opgelost. Een medewerker van de klantenservice heeft mij via een DM op Twitter meegedeeld dat de reserveringstermijn op een creditcard bij Bol.com standaard 28 dagen is. ICS geeft ook aan dat Bol.com een reservering op mijn creditcard heeft gezet van 30 dagen. Nu verschuilt Bol.com zich opeens achter een technisch probleem waardoor de reservering niet eerder dan na 28 dagen opgeheven kan worden. Bol.com weigert het verder op te lossen en can enige compensatie voor de overlast is geen sprake.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

7 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste G. Eikelboom,

    Dank voor je bericht! Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,
    Sheriva van Bol.com
  2. Auteur
    G. Eikelboom
    Datum
    Hallo Sheriva, ik heb net contact gehad jet ICS en zij geven aan dat Bol.com de reservering voor 30 dagen(!!!!) op mijn creditcard heeft geplaatst.

    Bol.com liegt dus in haar mails en op de website dat een reservering binnen 3 dagen wordt opgeheven.

    Ik verzoek je dan ook om per direkt de reservering van mijn creditcard af te halen. ZO niet dan volgt er veel negatieve publiciteit op social media!
  3. Auteur
    G. Eikelboom
    Datum
    Bol.com blijft maar liegen.

    Eerst zeg een medewerker dat ICS onjuiste informatie verstrekt omdat de termijn van 30 dagen absoluut niet kan. Vandaag zegt een medewerken dat standaard een reservering wordt gemaakt van 28 dagen. Op de website en in mails wordt de klant dus bewust voorgelogen met een termijn van 3 dagen.

  4. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste G. Eikelboom,

    Wij zijn ermee bezig om uit te zoeken wanneer de reservering nou daadwerkelijk komt te vervallen en wat wij voor jou kunnen doen. Zodra hier meer over bekend is, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,
    Sheriva van Bol.com
  5. Auteur
    G. Eikelboom
    Datum
    In tegenstelling tot wat op de website en in de mail wordt meegedeeld (binnen 3 dagen) geeft de klantenservice aan dat het standaard 28 dagen is.

    Liegen gaat Bol.com goed af.
  6. Auteur
    G. Eikelboom
    Datum
    Bol.com blijft de klanten bewust misleiden met onjuiste informatie op de website en in haar mails. Na aandringen bij de klantenservice (welke service???) blijkt dat de standaardtermijn voor de reservering op een creditcard door BOL is gesteld op 28 dagen en niet zoals ze communiceren 3 werkdagen.

  7. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste G. Eikelboom,

    Zojuist heb ik je een e-mail gestuurd met meer informatie. Bij deze sluit ik je bericht.

    Met vriendelijke groet,
    Sheriva van Bol.com

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen