Klacht Bol.com: Kan niet betalen met cadeaubonnen.

sad Niet opgelost
Martine

Ik heb een bestelling gedaan bij bol.com van ongeveer €95,--. Ik heb die deels betaald met 2 cadeaubonnen van in totaal € 40,--.
Vervolgens heb ik een deel van de bestelling geretourneerd en tot mijn verbazing, boeken ze de cadeaubonnen terug en moet ik het resterende bedrag (meer dan € 40,--) 'gewoon' betalen.

Naïef dacht ik nog; ik bel wel even met de klantenservice, want hier is vast sprake van een foutje. Helaas blijkt dat niet het geval; het beleid van bol.com is dat cadeaubonnen worden teruggestort en het is ook niet mogelijk om ze alsnog te gebruiken voor die bestelling. Hoezo bepaalt Bol.com dat ik die cadeaubonnen terug wil? Cadeaubonnen heb je toch om uit te geven?

Ook de klantenservice-medewerker vindt dit een rare gang van zaken en vraagt toch voor de zekerheid nog een keer na of het beleid inmiddels al is aangepast. Dit blijkt niet het geval en helaas (vindt ze zelf ook) kan ze niets voor mij doen.

Ik wil dat mijn cadeaubonnen gewoon verrekend worden met het openstaande bedrag.

Martine
Bol: "Op het moment dat wij een betaling hebben ontvangen met een cadeaukaart en iDeal of Bancontact, dan wordt de cadeaukaart altijd als eerste opgeladen als er een terugbetaling plaatsvindt. Dit staat ook op onze website aangegeven bij het kopje 'terugbetalen'. https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/betalen/subject/62649055/index.html Met vriendelijke groet, Chantal van bol.com" 1. Dit is geen oplossing 2. Omdat je ergens op je website iets omschrijft (wat geen mens leest..) is het nog niet gelijk logisch, klantgericht of normaal. Bol.com dwingt klanten om dan maar de bestelde producten retour te sturen en opnieuw te bestellen met betaling van de cadeaubon. Lekker milieuvriendelijk bol.com...

Ook een klacht indienen over Bol.com?