Opgelost door Bol.com: Miele stofzuiger na 2.5 jaar snoer rolt alleen maar op (wordt niet meer vastgehouden)

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 480968
Gebruiker
sanderl
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Miele stofzuiger na 2.5 jaar blijft het snoer niet meer "uitgerold". Ik meld het online aan bij bol.com. Want bol.com weet tenslotte waneer ik mijn stofzuiger kocht en zal toch wel zeker vooraf aangeven of ik kosten kan verwachten?! Géén woord over kosten bijaanmelden, maar die ellende begint achteraf!
Ik krijg een retourlabel en stuur de stofzuiger op. na 3 weken komt het verlossende woord. Hij is stuk! En hij kant gerepareerd worden (of andere opties) á 44.62 euro. Met een Tegemoetkoming Miele: 131,70 (die van de prijs af gaat). Ik bel bol.com om aan te geven dat ik vooraf nimmer van kosten op de hoogte ben gebracht. Maar meneer: U wist toch bij aanschaf dat er 2 jaar garantie op de Miele zit? Er is geen doorkomen aan bij bol.com ook niet als je aangeeft dat dit 4 a 5 maanden na de 2 jaar wettelijk garantie buiten mijn mogelijke schuld om stuk ging. De consumentenbond geeft ook duidelijk aan dat de 2 jaar periode niet een "magische grens is". Maar het maakt niet uit wat of hoe je het zegt, bol.com heeft gelijk en wil niet helpen... (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-buiten-garantietermijn).

Overigens lees ik in het reparatievoorstel:
Kabelrol en filters dienen vervangen te worden.

Welke filters dan!? Ik koop de HEPA Miele filters, stofzuigerzakken en vervang deze altijd volgens schema!?

De kabelrol, ja die is tuk... hij rolt echt heel goed op, maar alleen dat, de "stop" werkt dus niet meer.

De oplossing

Ik wil dat mijn stofzuiger kosteloos en gerepareerd naar mij word terug gestuurd.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
sanderl
Datum
Uiteindelijke oplossing
Bol heeft contact opgenomen. Helaas pas Nádat dit op klachtenkompas werd gezet. Jammer dat dit zo moest! Ik heb een heel weekend met een vervelend gevoel gelopen. Gelukkig is het nu wel kosteloos opgelost, maar nogmaals, jammer dat dit zo moest.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen