Klacht Bol.com: Misleidende voorwaarden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 97235
Gebruiker
Noordewier
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb per e-mail een cadeaubon van bol.com gekregen ter compensatie van een niet geleverde bestelling.
Het bedrag hiervan zou automatisch worden afgeschreven bij mijn volgende bestelling.
Vervolgens heb ik een bestelling geplaatst en niet de korting gekregen.
In de cadeaubonvoorwaarden van bol.com staat:
Kortingscodes uitgegeven door bol.com kunt u gebruiken voor aankopen bij bol.com (bol.com b.v.). De kortingscodes zijn niet geldig voor artikelen die via www.bol.com worden aangeboden door derden, zoals artikelen van externe bol.com verkopers en tweedehands artikelen.
Mijn bestelling betrof 5 artikelen van bol.com en 2 artikelen van derden, in één keer besteld en betaald via bol.com
Zij rederen nu dat je geen korting krijgt volgens hun voorwaarden voor artikelen van derden. Zoals gezegd betrof mijn bestelling 5 bol.com artikelen en 2 artikelen van derden. Toch krijg ik niet de korting, want ze redeneren: u heeft óók artikelen van derden besteld.

De oplossing

Aanpassing van de cadeaubonvoorwaarden, want zo word je misleid.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Bol.com is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Noordewier
    Datum
    Bol.com mailde mij dat inderdaad toch recht had op de korting als ik meerdere artikelen van zowel bol.com als van derden in één keer bestel, maar stelt dat er nóg een voorwaarde van toepassing was op de kortingsbon, namelijk dat er geen Nederlandstalige boeken besteld mogen worden en dat was het geval. Moraal van het verhaal: Alle voorwaarden van bol.com bij zo'n kortingsbon één voor één goed lezen, of nog makkelijker, er gewoon geen gebruik van maken, dat scheelt je een hoop tijd.
  2. Auteur
    Noordewier
    Datum
    Klachtstatus: verlopen. Bol.com heeft niet de moeite genomen om een reactie te geven, oftewel klachten oplossen door ze te negeren, wat ik niet als professioneel ervaar.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Noordewier
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen