Opgelost door Bol.com: Misleiding door bij een aantal winterjassen bontkragen van echt bont als faux fur te omschrijven.

Beste medewerkers,
Onderstaande ook al per mail naar Radar gestuurd, maar ik krijg geen enkele respons.

MISLEIDING DOOR BOL.COM + AANTAL KLEDINGMERKEN
Omdat ik opkom voor de dieren uit de bontindustrie, viel mijn oog op de site van bol.com op jassen waarvan de bontkragen echt bont bevatten. Bol.com schijnt een antibont beleid te voeren dus mogen sowieso geen jassen met daaraan echt bont verkopen.

Opmerkelijk is dat een aantal merken die hun jassen aanbiedt via bol.com in de omschrijving net doet of het bij hun bontkragen om faux fur gaat. Nog opmerkelijker is dat dezelfde jassen op andere sites in de beschrijving WEL als echt bont aangeprezen worden. Dit is dus misleiding! Zowel van bol.com die een antibont beleid voeren en van de merken die adverteren en verkopen via

Hieronder heb ik ook 2 links toegevoegd. De eerste link verwijst naar een jas die via bol.com verkocht wordt. In deze beschrijving kunt u lezen dat het om een FAUX fur kraag zou gaan. Via de tweede link komt u op een site waarop dezelfde jas staat. In deze omschrijving gaat het ineens WEL over een kraag van ECHT bont. Het is ook echt bont!!

Het merk Airforce geeft overigens op de site van bol.com wel aan dat het bij hen om een echte bontkraag gaat, maar doen net of hun bont uit gecontroleerde bontfokkerijen komt waar de dieren dus humaan behandeld worden. ONZIN!! Onlangs heeft dit kledingmerk nog een rechtszaak tegen Bont voor Dieren verloren en moeten ze hun labels aanpassen omdat deze dus niet kloppen. Bovendien let bol.com niet goed op voor een bedrijf met een antibont beleid!

Mijn vraag is of Radar dit onderwerp misschien op wil pakken? Ik vind het nogal frappant allemaal.
Bont kan mijn inziens al niet door de beugel, maar erover liegen vind ik wel erg ver gaan.

Alvast hartelijk dank !!

Bij vragen kunt mij altijd bellen via nummer; 06-45662029.

Monique Valentijn

De jassen met echte bontkragen van hun site afhalen en op deze manier de samenwerking met de betreffende merken beëindigen OF hun antibontbeleid opzeggen maar dat zou ik uiteraard zeer verdrietig vinden.

Beste klant,

Uw bericht is gelezen. Wij proberen hier zo snel mogelijk op terug te komen.

Beste klant,

Bedankt voor het prettige en open gesprek gisteren. Uw feedback is heel waardevol voor ons, dit geeft ons inzicht om ons dienstverlening te verbeteren.

Annabarbara
    Beste Mina, bol.com, ik vind het fantastisch dat de jassen met echte bontkragen van jullie site zijn verwijderd!!! En bedankt voor de chocolade reep die ik vandaag als bedankje met de post ontving. Bol.com is een zeer sympathiek bedrijf die de wrede bontindustrie niet ondersteunt!! Kunnen vele andere winkels en webshops nog heeeel veeeel van leren!! Chapeau!
    Met vriendelijke groet, Monique Valentijn
    Beste Monique,

Bedankt voor je positieve woorden. Ik heb met veel plezier chocolade reep naar je gestuurd. Nogmaals bedankt voor je feedback.

Annabarbara
    Bol.com heeft alle jassen met echte bontkragen van hun site gehaald! Doel bereikt! Bedankt Bol.com voor dit sympathieke gebaar en het feit dat jullie niet willen meewerken aan zware mishandeling van de dieren uit de meedogenloze bontindustrie!! Daar kunnen nog veel kledingmerken/winkelketens een voorbeeld aan nemen.

Annabarbara
Bol.com heeft alle jassen met echte bontkragen verwijderd van hun site!!!

Ook een klacht indienen over Bol.com?