Opgelost door Bol.com: Na acht weken wachten moet ik nog langer wachten op het niet functioneren van drie gasmelders.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 364398
Gebruiker
jolanda
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Naar aanleiding van de gas-explosie in Den-Haag wilde ik een gasmelder aanschaffen. Ik kwam uit op de FireAngel via Bol.Com. Deze zou dan van Conrad komen. Op 29 januari heb ik gebeld om te vragen of ik de FireAngel zou kunnen uittesten of dat deze voor eenmalige alarm was. Ik kreeg te horen van een monteur dat dit kon en dat ik deze dan zou kunnen resetten. Ik heb dit gedaan en de fireAngel bleef af gaan na het resetten. Ik maakte mij erg zorgen en heb de volgende dag direct om 8 uur gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik de FireAngel niet had mogen uitproberen omdat deze zeer fijngevoelig is, maar ik zou een nieuwe krijgen. Na de FireAngel teruggestuurd te hebben, kreeg ik een nieuwe FireAngel. Deze zat in een doos dichtgeplakt met plakband. Toen ik deze in werking stelde, ging hij af. Ik nam hem mee naar boven en ook daar ging hij af. Ik ging mij erg vervelend voelen. Ik nam de FireAngel mee naar een vriend en ook daar ging hij af. Ik belde de monteur de volgende dag en op ik kreeg te horen dat er ook boven gas zou kunnen zijn. Toen ik zei dat hij ook bij een vriend af ging, zei hij dat ik hem toch weer kon inleveren, dit ging niet heel vriendelijk. Ik heb contact gezocht met de klantenservice waar ik aangaf niet mijn geld terug te willen, maar een goed functionerende gasmelder. Volgens de klantenservice kon dit soms gebeuren, maar ik zou nu een goede krijgen. Ik kreeg de FireAngel en na een half uur ging hij af. Ik maakte mij nu echt heel erg zorgen en raakte lichtelijk in paniek. Ik heb contact opgenomen met installatiebedrijf Heezen met het verzoek of hij de leidingen kon controleren. Hij is dezelfde dag gekomen en hij heeft alles doorgemeten. Er was geen lek. Behalve dus heel veel angst, zit ik ook met een rekening van 80 euro van een installatiebedrijf. Ik mag toch wel stellen dat het apparaat niet goed functioneert. Ik heb het teruggestuurd met verzoek geld terug en wil ook de kosten van het installatiebedrijf vergoed hebben. Ik heb echt vervelende momenten gehad door een apparaat dat niet goed functioneert. Ik heb dit 7 weken geleden gemaild en nog steeds geen geld terug van apparaat en gemaakte kosten. Nu is het acht weken en als reactie heb ik net gekregen dat ik nog een paar weken moet wachten en wel zal horen als er wat bekend wordt. Bol zegt dat zij er niet uitkomen en bemiddeling hebben. Kortom ik moet nu nog langer wachten.

De oplossing

ik wil mijn bedrag voor de gasmeter terug. De kosten van het gasbedrijf en een excuus voor mijn ontzettende onrust en bellen/mailen acht weken lang.

5 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste jolanda,

    We hebben je bericht gelezen. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van bol.com
  2. Auteur
    jolanda
    Datum
    Geachte Charissa,

    Hoe gaan jullie contact met mij opnemen? Het zou fijn zijn om uiteindelijk een product gekocht bij jullie vergoed te krijgen en de daarbij horende kosten. Een excuus voor mijn ontzettende ongerustheid zou fijn zijn.
  3. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste jolanda,

    Mijn collega's nemen telefonisch contact met je op.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van bol.com
  4. Auteur
    jolanda
    Datum
    Dat is fijn. Ik wacht af.
  5. Auteur
    jolanda
    Datum
    Bol.com heeft mijn klacht prima opgelost. Zij hebben mij aan de telefoon en ook nu geholpen en een oplossing aangeboden. Dit toch tegenstelling van Conrad waar het artikel oorspronkelijk vandaan komt. Bedankt Bol.com.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
jolanda
Datum
Uiteindelijke oplossing
ze vergoeden de aardgasmeter en de kosten.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen