Klacht Bol.com: Nespresso Delonghi - Garantie door Bol geweigerd binnen 6 mnd. Klant krijgt onterecht schuld.

Mar50

In sept. '21 een Nespresso Delonghi Lattissima EN560.B gekocht. Vanaf begin al ontevreden met melkopschuimer (lauw, niet opgeschuimd). Apparaat uiteindelijk ter reparatie aangeboden na het zien van vele negatieve reviews over ditzelfde probleem bij de grote webshops (incl. Bol) en na gezien te hebben hoeveel beter het kan bij een ander Nespresso apparaat.

Reparatiedienst van Bol gaf aan dat de schuld bij de klant ligt (slecht onderhoud) en hebben uit coulance iets 'gerepareerd'. Echter, na retour ontvangst bij eerste kopje koffie nog steeds hetzelfde probleem.

Apparaat wederom retour gestuurd. Bol geeft weer aan dat het aan slecht onderhoud ligt en weigert garantie (nb: binnen 6 mnd!). Gevraagd om bewijs en krijgen een foto van buisjes van het losse melkbakje waar wat witte puntjes op te zien zijn (dit kan gewoon weggespoeld worden). Verder geen toelichting of bewijs wat het defect is en hoe dit het probleem beinvloedt. Apparaat zelf lijkt ook niet opengemaakt te zijn. Nogmaals: apparaat heeft NOOIT goed gefunctioneerd. Niet na aankoop, niet na 1ste reparatie en niet bij het gebruik van een andere melk-kit (van familie met zelfde bakje en onderdelen).

Wij lopen nu volledig vast op deze foutieve diagnose terwijl het apparaat niet eens door de fabrikant is bekeken, maar in een Bol reparatiecentrum is behandeld (deskundig?). Bol klantenservice volgt slechts de uitspraak van de reparatiedienst, die overduidelijk tekort schiet (1ste reparatie niks verholpen/getest en nu weer klant de schuld geven), en gaat voorbij aan logisch nadenken en vele negatieve reviews over hetzelfde probleem.

Via deze weg probeer ik juridische vervolgstappen te voorkomen, maar dit raakt mij zo in mijn rechtvaardigheidsgevoel dat ik dit niet uit de weg ga als deze weg geen oplossing biedt.

Het betreft overduidelijk een ondeugdelijk product en Bol is niet in staat dit op te lossen. Daarom wil ik de koopovereenkomst ontbinden en het aankoopbedrag zsm retour ontvangen. Indien dit in deze klachtenfase nog geen optie is, dan een vervangend prijsgelijkwaardig ander Nespresso apparaat.

Bol.com
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Mar50
    Ik heb al enige tijd kontakt met Natalya van klantenservice over mijn klacht. De klacht is in behandeling maar zeker nog niet opgelost.
    Bol.com
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Bol.com?