Opgelost door Bol.com: Omvang levering klopt niet, maar bij bol.com is dit het probleem van de klant.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 653279
Gebruiker
RiNo72
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb 3 paar "GripGrab - Lightweight SL Performance Zomer Fietssokken Wielersport Sokken - Blauw - Unisex - Maat M" bij bol.com besteld en ontving 1 paar. Contact gehad via de chat. Ik moest het ontvangen paar terug sturen en zou drie paar opgestuurd krijgen.
De volgende dag weer 1 paar ontvangen!
Weer contact opgenomen. Het zou intern nagevraagd worden en ik zou via de mail bericht krijgen.
De volgende dag kreeg ik een mail; volgens de productmanager zou het echt om 1 paar gaan. Ik kon dus 1 paar terugsturen en 15,95 betalen voor het andere paar, of alles terugsturen.
Dat het om 1 paar zou gaan is pertinent niet waar. Ik heb de link en schermafbeeldingen gestuurd en werd even later gebeld door de klantenservice. Op de foto op de website is 1 paar te zien en uit de titel zou ook duidelijk blijken dat het om 1 paar gaat. De titel staat bovenin dit bericht (tussen quotes") en op een foto staat lang niet altijd hoeveel je krijgt, dus dit is niet representatief. Daarnaast staat er in de korte en lange specificatie duidelijk dat het om 3 paar gaat. De medewerker van de klantenservice beaamde dit. Nog een excuus volgens de productmanager: de fabrikant is verantwoordelijk voor de tekst/specificaties. Ja hoor, dus bol.com bepaalt/controleert niet zelf wat zij op hun site zetten?!
Hoe dan ook, de productmanager verstopt zich achter de klantenservice ("ik ben slechts de boodschapper") en komt de klant dus totaal niet tegemoet. Het is kiezen of delen. Fouten maken kan. Maar dan probeer je er samen uit te komen.
Totaal niet klantvriendelijk en ook nog eens respectloos om zo met je klanten om te gaan.
Ik zie overigens net dat het aantal op de site is gewijzigd naar 2 paar! Ik zou dus nu maar recht hebben op 1 paar terwijl ze het na het telefoontje hebben gewijzigd in 2 paar. Nu voel ik me helemaal opgelicht!

Gewenste oplossing

Met respect (dus niet dat je via via afgescheept wordt) en dat de hand in eigen boezem wordt gestoken, in plaats van hun fout bij de klant neer te leggen.
Daarnaast zie ik dat de omvang na het telefoontje is gewijzigd naar 2 paar. Dan willen jullie mij ook nog eens met 1 paar afschepen. Schandalig! Ik verwacht nu echt 3 paar! Heb hier nog 1 paar liggen, dus dan blijven er nog 2 over.

Bijlagen

Geboden oplossing
Bol heeft snel gereageerd. Het aantal is opnieuw aangepast (nu van 2 naar 1, wat vreemd is want nu kan ik dezelfde sokken voor 11,99 en 15,95 bestellen). Ik ben daarom nog steeds van mening dat er iets totaal niet klopt. Door de snelle reactie en de tegemoetkoming middels de cadeaubon accepteer ik de geboden oplossing (helaas met enige bedenking). Feitelijk kan ik nu zelfs het andere paar terug sturen en drie paar voor 35,97 kopen. Dan hoef ik dus 3,03 bij te betalen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen