Klacht Bol.com: Ondeugdelijk product van Bol.com, was niet te retourneren binnen 30 dagen, verpakking was open!+

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 449694
Gebruiker
Cornelis Levinus de Putter
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb bij Bol.com 3 scheermesjes gekocht voor de Philips 7000 serie scheerapparaten. Deze mesjes waren heel slecht, ze trokken je baardharen meer uit dan dat ze werden afgeschoren. Ook heel pijnlijk om je met deze mesjes te scheren. Gewoon goedkope rotzooi.

Dus binnen 10 dagen teruggestuurd. Wat blijkt, je kunt dit product uit hun webshop niet terugsturen omdat je de verpakking heb opengemaakt. Hoe kun je dan weten of het product voldoet?

Dit druist tegen de beschermingswetten van de consument in. Een ondeugdelijk product moet je gewoon binnen 30 dagen kunnen terugsturen en je geld terug krijgen.

Bol.com toont zich hiermee een heel onbetrouwbare webwinkel.
Ik heb dan ook besloten om daar nooit meer iets te kopen.

Levien.

De oplossing

Ik heb binnen 30 dagen teruggestuurd. Dan dus geld terug.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cornelis Levinus de Putter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Bol.com verkoopt scheermesjes via een partnerbedrijf (Rovel) die producten van zeer slechte kwaliteit verkoopt via Bol.com. De 30-dagen retourgarantie zou niet van toepassing zijn omdat de verpakking is open gemaakt en het product is uitgeprobeerd. Direct bleek al dat de mesjes totaal niet voldeden. Binnen 10 dagen geretourneerd. Bol.com stuurt dan gewoon weer terug omdat partner Rovel geen garantie geeft. Door te stellen dat ze niet tegen het woord van een partner ingaan, blijkt dat Bol.com zich achter de malafide werkwijze van de partner schaart. Dat maakt dat Bol.com malafide bedrijven in bescherming neemt en doorgaat met de verkoop waarbij de 30 dagen retourgarantie niet gerespecteerd wordt. Dus niet meer kopen bij Bol.com.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen