Klacht Bol.com: Onpersoonlijke klantenservice = zonder camera op wereldreis

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 196575
Gebruiker
Tvdh89
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Onlangs heb ik bij Bol.com een camera gekocht om mee te nemen op een half jaar durende wereldreis.
Al vrij snel was het kleine voorste schempje defect. De camera was hierdoor niet onbruikbaar, maar het hoort natuurlijk niet.
De reis begon bijna, maar gelukkig verzekerde de klantenservice mij dat de camera dmv een reparatie retour kon. Ik zou dan met 5 dagen geld terug hebben om een nieuwe te bestellen.
Enkele dagen daarna belde ik weer. Wat bleek: de medewerker had iets afgesproken wat niet mag en hier geen notitie van gemaakt. Vervelend, maar er was een oplossing. Er zou nagegaan worden of de reparatie binnen een week kon. Zo niet zou de camera terug gestuurd worden en kon ik hem later laten repareren.
Ik heb bevestiging per mail gehad en men zou die week nog terugbellen.
Maandag een mail: camera is opgestuurd naar GoPro en het kan nog 15 dagen duren.
Drie keer op rij afspraken niet nakomen, waardoor ik straks op reis ga zonder camera, die nota bene speciaal daarvoor gekocht is.

De oplossing

Een tijdige oplossing, zodat ik de camera mee kan nemen op wereldreis. Het liefst een nieuwe camera of geld terug zodat ik zelf een nieuwe kan bestellen. In het slechtste geval mijn iets-minder-nieuwe camera terug. Zo lang ik de camera maar mee kan nemen op reis.

Tevens zou het een mooie bijkomstigheid zijn als de klantenservice in de toekomst wat persoonlijker kan. Nu krijg ik telkens een andere medewerker te spreken die de voorgeschiedenis niet kent en dit is ook duidelijk terug te zien aan de communicatie vanuit Bol.com

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste Tom,

    Wat balen dat je Go-Pro kapot is zo vlak voor je op wereldreis gaat. We hebben je gegevens gevonden en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

    Met vriendelijke groet,
    Roos van bol.com
  2. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste Tom,

    We hebben inmiddels contact gehad en een oplossing gevonden.

    Met vriendelijke groet,
    Jolanda van bol.com
  3. Auteur
    Tvdh89
    Datum
    Een dag voor vertrek een nieuwe camera ontvangen.

    Uiteindelijke oplossing 10, weg ernaar toe 1. Zodoende de score.

    Zwakste schakel: het callcenter, dit is te onpersoonlijk en te vrijblijvend voor de persoon aan de andere kant van de lijn.

    Toen ik eenmaal doorgedrongen was voorbij het callcenter van de klantenservice en één contactpersoon had is de klacht naar tevredenheid opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tvdh89
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen