Opgelost door Bol.com: onterecht geweigerde retourzending

content Opgelost
EindLimoen#27

Op 7-8-20 bestelde ik via Bol.com 2 sporttops bij Legend Sports in de maten L en XL.
Op 13-8-20 kreeg ik via DHL het pakketje en heb ik dit 's avonds geopend. Ik heb de originele verpakking bewaard en geen kaartjes afgeknipt of anderszins dingen verwijderd of aangepast. Ik heb maat L geprobeerd aan te trekken maar merkte direct dat het niet mijn model top is.
Ik heb het pakket in de originele verpakking direct de volgende dag (14-8-20) met Post.nl geretourneerd.

Op 25-8-20 kreeg ik de mededeling dat het pakket niet werd teruggenomen omdat het zogenaamd niet in de originele verpakking zou zitten en er "een geurtje" aan zou zitten. Wij roken niet en ik heb de topjes niet gedragen. Het pakket is wel lang onderweg geweest op zowel de heenweg (DHL) als de terugweg (Post.nl) en wellicht rookt de bezorger? Maar in de korte tijd dat het pakket bij ons thuis is geweest kan dit -overigens arbitraire- geurtje niet zijn ontstaan.

Daarnaast weet ik zeker dat ik de topjes precies zo heb geretourneerd als ik ze heb gekregen, dus de verpakking was exact zoals ik die ontving. Wat de verkoper beweert is pertinent onwaar!

Nu zegt Bol.com steeds te bemiddelen maar intussen heb ik het pakketje weer in mijn bus ontvangen en krijg ik betaalherinneringen van Bol.com.

Dit is oneerlijk en onterecht. Wat kan ik doen?

ik wil dat de retourzending wordt geaccepteerd

Bol.com is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

EindLimoen#27
Bol heeft me dezelfde dag gebeld en een cadeaubon aangeboden in ruil voor betaling van de factuur. Dank Bol.com voor het meedenken en overnemen van de klacht.

Ook een klacht indienen over Bol.com?