Opgelost door Bol.com: Oude printer niet meegenomen bij levering, na melding geen oplossing geboden.

content Opgelost
# 320152
MevrouwAnoniem

Ik koop een printer bij bol.com waarbij staat aangegeven dat de oude printer word opgehaald door de bezorger bij aflevering. Dit staat zowel bij de bestelling als op de website vermeld inclusief adres en bestelnummer dat vermeld dient te worden.

Bij levering wilde de niet vriendelijke bezorger het pakketje niet op de tweede verdieping komen brengen maar gilde vanaf beneden dat ik maar naar beneden moest komen. Dat deed ik niet want ik was aan de telefoon en ik heb immers betaald dit pakketje aan de voordeur te laten bezorgen. Eenmaal boven wil de bezorger (postnl) het pakket niet meenemen. Hij zegt dat hij hiervoor een brief gekregen zou moeten hebben en die heeft hij niet.

Met dit verhaal bel ik de bol.com klantenservice waar ik vriendelijk te woord gestaan word maar niet geholpen. Na overleg mag ik het pakketje zelf gaan opsturen via een postpunt. Ik geef aan dat ik dit geen oplossing vind gezien dat ik speciaal bij jullie besteld heb voor deze service, anders was ik zelf naar de winkel gereden. Vervolgens krijg ik te horen dat het doorgezet word en ik hierover bericht zal ontvangen. Een paar minuten later ontvang ik per mail dezelfde informatie ' je mag de printer naar ons op sturen'.

Mijn reactie hierop per mail:
''In dat geval wens ik de nieuwe printer graag retour te sturen.
Ik heb de printer speciaal bij jullie gekocht omdat het ophalen van de oude product inbegrepen was.
Op jullie site verkopen jullie de printer inclusief het ophalen van de oude printer.
Jullie met A en verkopen B. Wanneer ik dit aangeef word het niet opgelost, dat kan niet.
Nu dit niet zo blijkt te zijn bestel ik de printer liever elders.

Graag ontvang ik de retour gegevens.

Via welke weg kan ik deze dit tevens als klacht melden?''

Los het onderling op het postnl zodat ze de printer komen halen. Zo niet graag retourgegevens en ik bestel voortaan elders. En zorg voor de toekomst dat wat je verkoopt op je site ook na komt en indien dit niet lukt dat je het oplost, dit is niet netjes.

Bol.com
    Beste mevrouw Anoniem,

Ik kan me voorstellen dat u graag wilt dat de oude printer wordt opgehaald. Ik, of mijn collega, neemt zo snel mogelijk contact met u op om te bespreken wat wij hieraan kunnen doen.

Groeten,
    Manon van bol.com
    Bol.com
    Beste mevrouw Anoniem,

Zojuist heb ik met je gesproken over het terugsturen van de oude printer.
    Ik heb je uitgelegd dat wij als webwinkel verplicht zijn om oude elektronische apparaten in te nemen. Wij moeten hiervoor 1 van de inlevermogelijkheden aanbieden.
    In het geval van kleine apparaten zoals printer, koffiezetapparaat of ladyshave, bieden wij een adres aan waar het apparaat kosteloos naartoe kan worden verzonden.

Tijdens ons gesprek heb je aangegeven dat dit voor jou niet duidelijk was. Je besluit de oude printer zelf bij de milieustraat in te leveren.

Ik wil je bedanken voor het gesprek.

Manon van bol.com

MevrouwAnoniem
Duidelijkere vermelding op de site welke apparaten wel en niet worden meegenomen door de bezorger. Tevens een presentje ontvangen, dat is attent.

Ook een klacht indienen over Bol.com?