Klacht Bol.com: Product gekocht, cadeaubon ingewisseld, maar niet gekregen

Klachtnummer
# 259287
Gebruiker
Klos
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Na meerdere keren gemaild te hebben en geen reactie naar tevredenheid te hebben ontvangen, probeer ik het op deze manier.
Ik heb een bestelling gedaan: 2 boeken. Tijdens deze bestelling heb ik een cadeaubon van 5,- ingewisseld. Vervolgens heb ik 1 boek geretourneerd en dus 1 boek gehouden. Daarna werd mijn cadeaubon opgewaardeerd. Ik ben het hier niet mee eens, want ik heb nog een boek thuis en dat heb ik mijns inziens gedeeltelijk met de cadeaubon betaald. Zo zou het in een echte winkel namelijk ook gaan. Ik heb 5,- betaald voor de cadeaubon (dat geld hebben jullie dus al eerder ontvangen van mij) en deze wissel ik in, waarna de cadeaubon niets meer waard is.
Tijdens de mailwisseling ontving ik informatie over dat cadeaubonnen niet in te wisselen zijn voor geld/contanten. Dit is al decennia niet meer zo, maar dit doet niet ter zake in dezen. Ik heb hem namelijk ingewisseld tijdens de bestelling en vraag hier niet achteraf pas om.
Ook ontving ik informatie over retourzendingen en cadeaubonnen. Hier staat niets in over gedeeltelijke retourzendingen dus deze informatie is mijns inziens sowieso onvolledig.
Als het in mijn geval een gehele retourzending had betroffen, zou ik hier nog een klein beetje begrip voor op kunnen brengen, omdat dit bedoeld kan zijn om misbruik te voorkomen. Nu kan ik dit totaal niet, want ik heb per slot van rekening een product bij jullie afgenomen en het geld voor de cadeaubon hebben jullie al eerder van mij ontvangen.
Nogmaals: ik heb een product bij jullie afgenomen dus op mij komt het over dat jullie mij mijn geld ontnemen.
Al jaren ben ik trouwe klant bij jullie. Nooit hebben jullie problemen met mijn betalingen gehad en ik vind hetgeen wat jullie nu gedaan hebben dan ook uiterst klantonvriendelijk.

De oplossing

Ik wil mijn cadeaubon ingewisseld hebben voor een product dat ik bij jullie afgenomen, gehouden en betaald heb, waarbij ik tijdens het betaalproces mijn cadeaubon ingewisseld heb.

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste S. Klos,

    Uw bericht is gelezen en er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

    Met vriendelijke groet,

    Femke van bol.com
  2. Auteur
    Klos
    Datum
    Dank u wel voor de snelle (re)actie.
    Ik zie uw volgende reactie graag tegemoet.
  3. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste S. Klos,

    Ik heb uw zojuist een e-mail gestuurd met de melding dat het bedrag van 5,00 Euro wordt teruggestort op uw rekening. De cadeaubon is geblokkeerd.

    Ik ga ervan uit dat uw klacht is opgelost.

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen