Klacht Bol.com: reparatie service Bol.com inzake de Apple 5C
Details
Klacht
Ik heb een Apple 5C waarbij na een maand het glas los liet uit de gekleurde achterhoes. In de veronderstelling dat dit onder garantie gerepareerd zou worden heb ik de telefoon opgestuurd naar Bol.com. De reparatieservice van Bol.com kwam na 5 dagen met de volgende 3 opties:Optie 1 een nieuwe telefoon met een prijs die hoger lag dan de oorspronkelijke aankoopprijs
Optie 2 Het betalen van onderzoekskosten 19.95
Optie 3 afstand doen van het toestel (gratis)
Ik heb hierover een klacht ingediend want er is mij nooit verteld dat er onderzoekskosten betaald moesten worden. Hiernaast blijf ik van mening dat het gebrek onder garantie gerepareerd moet kunnen worden en hier had Bol.com zich hard voor moeten maken. Nu heb ik (omdat ik anders het toestel was kwijt geweest) onderzoekskosten moeten betalen en zal ik alsnog naar Apple moeten voor de garantie. De klacht wordt door Bol.com niet opgepakt maar ik krijg standaard e-mails zonder inhoudelijke onderbouwing.
Gewenste oplossing
Een toestel van een maand oud valt binnen de garantie en moet gewoon gemaakt of vervangen worden en bol.com moet dat netjes afhandelen voor de consument. De 19.95 moet aan mij worden terugbetaald omdat dit zonder overleg of waarschuwing wordtberekend. Ik zal een ieder aanraden om naar de leverancier te gaan of naar een plaatselijke winke.l Het contact is dan prettiger en minder zakelijk zoals ik bij Bol.com heb ervaren!
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.