Klacht Bol.com: reparatie service Bol.com inzake de Apple 5C

Peter

Ik heb een Apple 5C waarbij na een maand het glas los liet uit de gekleurde achterhoes. In de veronderstelling dat dit onder garantie gerepareerd zou worden heb ik de telefoon opgestuurd naar Bol.com. De reparatieservice van Bol.com kwam na 5 dagen met de volgende 3 opties:
Optie 1 een nieuwe telefoon met een prijs die hoger lag dan de oorspronkelijke aankoopprijs
Optie 2 Het betalen van onderzoekskosten 19.95
Optie 3 afstand doen van het toestel (gratis)
Ik heb hierover een klacht ingediend want er is mij nooit verteld dat er onderzoekskosten betaald moesten worden. Hiernaast blijf ik van mening dat het gebrek onder garantie gerepareerd moet kunnen worden en hier had Bol.com zich hard voor moeten maken. Nu heb ik (omdat ik anders het toestel was kwijt geweest) onderzoekskosten moeten betalen en zal ik alsnog naar Apple moeten voor de garantie. De klacht wordt door Bol.com niet opgepakt maar ik krijg standaard e-mails zonder inhoudelijke onderbouwing.

Een toestel van een maand oud valt binnen de garantie en moet gewoon gemaakt of vervangen worden en bol.com moet dat netjes afhandelen voor de consument. De 19.95 moet aan mij worden terugbetaald omdat dit zonder overleg of waarschuwing wordt
berekend. Ik zal een ieder aanraden om naar de leverancier te gaan of naar een plaatselijke winke.l Het contact is dan prettiger en minder zakelijk zoals ik bij Bol.com heb ervaren!

Hoi Peter,

Wat ontzettend vervelend dat er onduidelijkheden zijn omtrent de reparatie van je telefoon. Ik heb je gegevens kunnen vinden in ons systeem en er zal zo spoedig mogelijk iemand contact met je opnemen om te zien wat we voor je kunnen betekenen.

Groeten, Margot van bol.com
    Beste Peter,

Je heeft zojuist een e-mail van mij ontvangen met daarin een uitleg.

Groet,
    Marieke van bol.com.
    Peter
    Het word steeds erger. Bol.com bepaald of een reparatie onder de garantie van Apple valt. Na lang doorzeuren kom je er achter dat Apple de garantie niet afwijst maar dat bol.com dat zelf doet. Dit kan natuurlijk niet maar ondertussen wel de onderzoekskosten berekenen waarbij wordt aangegeven dat Apple de standaard onderzoekskosten berekend maar dat is dus niet waar. dit wordt gerekend door de eigen reparatie afdeling. Zo word je voorgelogen. Ik heb de e-mails bewaard. Schandalig,!,,
    Beste Peter,

Inmiddels heb je nog een e-mail ontvangen met daarin een toelichting.

Ik wens je nog een fijn weekend.

Groeten,
    Marieke van bol.com
    Peter
    naar de klant wordt niet geluisterd. Totaal geen inhoudelijke reactie maar standaard antwoorden.

Ook een klacht indienen over Bol.com?