Opgelost door Bol.com: retour bedrag gestort op cadeaukaart ipv op rekening

W.F. Scheerder

We hebben op 23 februari 2 paar schaatsen besteld, 1 paar á € 46,76 en 1 paar á € 29,66. Betaald met ideal € 51,42 en cadeaubon € 25,--. Het eerste paar blijkt veel te krap dus zenden we deze retour. Op 5 maart ontvangen we € 21,76 terug op de rekening. Op 12 maart gebeld dat het niet klopt en we krijgen te horen dat het restant op de cadeaukaart is gestort, met de vermelding dat het systeem het automatisch doet. Hierop hebben wij per e-mail gemeld dat wij het met deze gang van zaken niet eens zijn, we hebben tenslotte meer dan het tegoed van € 25,-- besteed. In vele emails daarna komen steeds andere redenen, hieronder een aantal letterlijke citaten: "Helaas is het niet mogelijk om achteraf met cadeaukaarten te betalen. Ook is niet mogelijk om een cadeaubon of-kaart om te wisselen voor geld" "Wij kunnen deze helaas niet verrekenen met het bedrag voor het artikel dat je hebt behouden." "Ik snap dat je van de cadeubon wilt profiteren. Helaas is dit niet mogelijk" " Ik snap dat je graag wil dat je cadeaubon wordt afgeschreven van het bedrag van de andere schaatsen. Echter is er met IDEAL betaald. We kunnen de cadeaubon dus niet van een openstaand bedrag afschrijven want er is simpelweg geen openstaand bedrag." "Dit is simpelweg niet mogelijk. Twijfel je nog steeds aan de geldigheid van mijn antwoord, dan mag je natuurlijk de algemene voorwaarden erbij pakken."
Reactie is dat ik geen andere reden krijg dan dat het niet kan in het systeem. In de genoemde algemene voorwaarden artikel 9, lid 3 staat de toegepaste handelswijze niet vermeld. Daar staat dat teruggeboekt wordt met hetzelfde betaalmiddel als waar mee betaald wordt. In mijn ogen is dat via iDeal en dat is ook bevestigd in een e-mail van jullie. Ik ben van mening dat jullie het nu naar je toe draaien en zeggen dat de geretourneerde schaatsen met de cadeaubon betaald zijn. De suggestie van een medewerker: "De enige manier zou zijn om de schaatsen te retourneren & ze weer opnieuw te bestellen met een cadeaubon. Ik snap dat dit echt uitermate vervelend is, maar wij kunnen dit niet op een andere manier regelen." lijkt me toch echt een ongewenste omweg voor een probleempje in jullie systeem. Ik heb in mijn laatste 3 e-mails gevraagd waar ik een klacht over de klantenservice in kon dienen. In de laatste e-mail krijg ik hier antwoord op dat ik dat moet doen bij klantenservice@bol.com. U begrijpt dat ik geen klacht over de klantenservice in kan dienen bij de klantenservice. Met vriendelijke groet, Wim

terugstorting 25 euro op onze rekening

Bol.com
    Beste W.F. Scheerder,

Bedankt voor uw review. Aan de hand van dit bericht heb ik uw gegevens gevonden en er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Roos van bol.com
    Bol.com
    Beste familie Scheerder,

Zojuist telefonisch contact gehad en een gepaste oplossing aangeboden. Ik ga er vanuit dat alles nu naar wens is. Ik sluit de klacht online. Mocht er nog iets zijn wat ik voor u kan doen, dan kunt u reageren op mijn e-mail. Ik help uiteraard graag verder.

Vriendelijke groet,
    Imro
    bol.com

W.F. Scheerder
Terugbetaling van het bedrag op rekening. Stond snel op de rekening en er kwam nog een Tony Chocolonely reep per post als goedmaker

Ook een klacht indienen over Bol.com?