Opgelost door Bol.com: Retour kwijtgeraakt?

content Opgelost
M.Dave

Enige tijd geleden een pakket ontvangen met 2 cameralenzen erin. Kwaliteit viel enigzins tegen dus besloten het te retourneren in de doos waarmee het is gekomen. Na enige tijd werd mijn pakket als ontvangen gemeld maar tot mijn verbazing was er maar 1 lens retour geregistreed. Ik heb hierover een vraag gesteld en mij werd verteld dat er na 3 contact met mij wordt opgenomen.

Om het mail verkeer kort samen te vatten ; mij werd verteld het verzendsbewijs op te sturen zodat ze nader onderzoek kunnen doen. Dat had ik gedaan via de website van PostNL , daarin was ook duidelijk te zien dat het pakket was aangekomen en het gewicht(toelichting volgt) daarvan. Als reactie daarop kreeg ik te horen dat dat het verzendsbewijs was van 1 lens. Ik heb gereageerd dat het mij meer dan logisch leek om maar één verzendsbewijs(etiket) op het pakket te plakken zodat het duidelijk is voor de verzending.

Ook kreeg ik het indruk dat ik werd verdacht van het retourneren van maar 1 lens. Daarom verwees ik hen er dus op dat er duidelijk te zien is aan de hand van de PostNL link dat het gewicht (0,62kg) is, net zoals toen wanneer bol.com mij het pakket verzond met 2 lenzen erin. Daarnaast zat er in het pakket ook de aankoopsbewijs van beide lenzen. Ik krijg het gevoel dat er vanuit bol.com minimale medewerking is om tot een oplossing te komen en er alleen maar wordt gehamerd op de verzendsbewijs terwijl er meerdere bewijzen zijn dat beide lenzen aanwezig zijn.

Daarnaast ben ik ook heel erg benieuwd waar de tweede lens in gebleven aangezien hij op het moment van verzenden gewoon in de verpakking zat. Dit wijst erop dat de lens gewoon is aangekomen en uitgepakt bij bol.com of de verkoper van de lenzen via bol.com en wordt er dus naar mijn mening informatie achtergehouden.

Toevallig heb ik onlangs een pakket retour gestuurd bij de mediamarkt en daar werken zij via foto's. Zij maken een foto van de verpakking zoals die is aangekomen en vervolgens van de inhoud. Dit zou ik bol.com ook aanraden omdat dit duidelijkheid geeft en misverstanden voorkomt.

Ik hoop dat dit spoedig wordt opgelost want ik denk dat we allemaal wel begrijpen ik niet ga betalen voor een product die niet meer in mijn bezit is.

Groet,

M.Davelaar

Onderzoek naar het tweede lens en waar die is gebleven, daarnaast de betaling opheffen gezien de producten gewoon zijn geretourneerd.

Bol.com
    Beste meneer Davelaar,

Op basis van uw melding heb ik uw gegevens gevonden. Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Vriendelijke groet,
    Charlotte van bol.com
    Bol.com
    Beste klant,

Van mijn collega's kreeg ik te horen dat dit probleem voor u reeds werd afgehandeld. U heeft hiervan afgelopen zondag een mail ontvangen.

Mocht u nog bijkomende vragen hebben, aarzel dan zeker niet om dit aan te geven als antwoord op deze mail.

Charlotte van bol.com

M.Dave

Ook een klacht indienen over Bol.com?