Opgelost door Bol.com: Retourkosten betalen bij ontvangen van een verkeerd product

Jodi

Op 29 dec. zocht ik via Bol.com het boek "HTML en CSS". Ik bezocht op dat moment de website op mijn smartphone. Ik vond zowel de Nederlandse (€ 39,99) als de Engelse (€ 19,99) versie van het boek. Ik besloot het Nederlandse boek 2dehands aan te schaffen via verkoopster "Ivonneke" voor € 24,49. Toen ik het boek ontving, bleek de Engelstalige versie te zijn. Na contact opgenomen te hebben met de verkoopster, gaf ze aan zich niet bewust geweest te zijn van het "bestaan" van de Engelstalige pagina op Bol.com, waar ze dit boek eigenlijk had moeten aanbieden. Ze gaf aan het wel gemeld te hebben bij 'opmerkingen', maar het blijkt dat dit niet getoond wordt op smartphones. Na 4x gemaild te hebben met Bol, waarin ik hen verzocht om een oplossing, hebben ze niets voor me gedaan. Ik heb nu € 6,75 verzendkosten moeten betalen om het verkeerd ontvangen artikel terug te sturen. Ik vind dat ik niets had moeten betalen voor een retourzending zoals deze.

Ik wil graag € 6,75 ontvangen van Bol.com en/of de verkoopster, dit is het bedrag dat ik betaald heb voor het terugsturen van het product. Ik heb als bewijs de bon van deze kosten. Ik vind dat de fout deels bij de verkoopster ligt, omdat zij het boek aanbood via de verkeerde pagina. Deels ligt de fout ook bij Bol.com, omdat ingevulde 'opmerkingen' over het product niet getoond worden als je dit op een smartphone getoond wordt. Het lijkt mij logisch dat ik het boek nooit besteld had, als ik had geweten dat het de Engelse versie was. Als ik de Engelstalige versie had willen hebben, dan had ik nog beter de nieuwe versie kunnen kopen voor minder geld (€ 19,99).

Bol.com
    Geachte mevrouw,Zojuist is er telefonisch een oplossing geboden.Met vriendelijke groet,
    Bol.com Webcare team
    Jodi
    Ik heb nu een cadeaubon gekregen van Bol.com t.w.v. € 7. Dus in die zin ben ik tevreden. Alleen jammer dat dit zo lang moest duren en het dan opeens wel opgelost kan worden als ik de klacht op Klachtenkompas plaats.