Klacht Bol.com: terugbetaling op cadeaukaart ipv rekening

Klachtnummer
# 622067
Gebruiker
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Ik doe een bestelling van ruim 150 euro. Die betaal ik voor 25 euro met een cadeaukaart, en de rest via ideal.
Eén artikel wordt verkeerd geleverd, dus moet retour. Een nieuwe bestellen kan niet, want nu opeens uitverkocht.
De retour wordt verwerkt, en daarbij wordt eerst de voleldige 25 euro van de cadeaukaart teruggezet voordat het restant wordt teruggestort op de rekening. Dat is dus niet dezelfde manier waarop ik betaald had, want dat was ruim 80% ideal, in plaats van ruim 80% cadeaukaart.

Resultaat: ik moet ergens anders het niet leverbare artikel kopen, en kan dat niet met die 25 euro die op de cadeaukaart betalen, dus ik heb door een fout van (een partner van) Bol.com geen 25 euro op mijn rekening, maar op een stomme cadeaukaart die ik al ingewisseld had. Klantenservice geeft nul op het rekest.

Dit was blijkbaar 4 jaar terug al een probleem, en het is nog steeds niet opgelost:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/retour-bedrag-gestort-op-cadeaukaart-ipv-op-rekening/details?complaintId=bb6ac859-496e-409b-9cd3-8e1dee3c391b

Gewenste oplossing

Terugstorting op rekening in plaats van cadeaukaart, zodat ik het niet leverbare product elders kan bestellen.

4 reacties

  1. Auteur
    Datum
    Ik wacht nog op een reactie. Klachten kompas waarschuwt dat ze de klacht al bijna gaan sluiten
  2. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Datum
    Beste Natalya,

    Als dat voor jullie administratief het makkelijkst is, is het wat mij betreft een prima oplossing, dank je wel!
  4. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen