Klacht Bol.com: terugbetaling op cadeaukaart ipv rekening
Details
Klacht
Ik doe een bestelling van ruim 150 euro. Die betaal ik voor 25 euro met een cadeaukaart, en de rest via ideal.Eén artikel wordt verkeerd geleverd, dus moet retour. Een nieuwe bestellen kan niet, want nu opeens uitverkocht.
De retour wordt verwerkt, en daarbij wordt eerst de voleldige 25 euro van de cadeaukaart teruggezet voordat het restant wordt teruggestort op de rekening. Dat is dus niet dezelfde manier waarop ik betaald had, want dat was ruim 80% ideal, in plaats van ruim 80% cadeaukaart.
Resultaat: ik moet ergens anders het niet leverbare artikel kopen, en kan dat niet met die 25 euro die op de cadeaukaart betalen, dus ik heb door een fout van (een partner van) Bol.com geen 25 euro op mijn rekening, maar op een stomme cadeaukaart die ik al ingewisseld had. Klantenservice geeft nul op het rekest.
Dit was blijkbaar 4 jaar terug al een probleem, en het is nog steeds niet opgelost:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/retour-bedrag-gestort-op-cadeaukaart-ipv-op-rekening/details?complaintId=bb6ac859-496e-409b-9cd3-8e1dee3c391b
Gewenste oplossing
Terugstorting op rekening in plaats van cadeaukaart, zodat ik het niet leverbare product elders kan bestellen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.