Klacht Bol.com: Verlopen cadeaukaart

SimoneOost1991

Een aantal jaar geleden hebben wij een bol.com cadeaubon gehad. Na een aantal jaar en samen met het verkrijgen van nog een andere bon wilde ik een aankoop doen aangezien ik eindelijk wat had gevonden. Tot mijn verbazing was de bon niet meer geldig.

Hierna uiteraard direct gezocht naar de vervaldatum van de bon (Die hoort namelijk op de bon zelf te staan). Op de bon staat alleen een uitgifte datum waardoor ik contact heb gezocht met de klantenservice van bol.com aangezien de kaart dan 5 jaar geldig dient te zijn (en niet 3 zoals bol.com suggereert).

Gelukkig niks aan te merken op de klantenservice, snelle reacties en allemaal aardige vriendelijke medewerkers, maar wel wordt ik hier niet verder geholpen en krijg ik te horen dat de bon niet meer geldig is en ze verder niks meer voor mij kunnen betekenen in deze.

Aangezien de wetgeving voor cadeaubonnen erg duidelijk is lapt hier een bedrijf als bol.com de wetgeving aan de laars (Een cadeaubon moet geldig zijn voor 5 jaar mits er een vervaldatum op de bon staat).

Cadeaubon heractiveren zodat deze alsnog gebruikt kan worden.

SimoneOost1991
    Graag verneem ik een reactie op de klacht.
    Bol.com
    Beste SimoneOost1991,

Verlopen cadeaukaarten kunnen wij helaas niet meer verlengen of vervangen.

Vriendelijke groet,
    Tim van bol.com

Ook een klacht indienen over Bol.com?