Klacht Bol.com: Zonder herhinneren aan factuuradres meteen incassokosten

Klachtnummer
# 59478
Gebruiker
Incassokosten
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bij een recente bestelling heb ik een gescheiden aflever- en factuuradres opgegeven bij Bol.com. Dit van wegen de (logische) reden dat een andere partij betaalt dan welke het afneemt. De factuur is nooit goed aangekomen op het factuuradres. Herinneringen worden enkel gestuurd naar het afleveradres. Echter wordt het factuuradres niet op de hoogte gesteld. Vervolgens wordt de rekening INCLUSIEF INCASSOKOSTEN wel direct naar het factuuradres gestuurd. Bol.com brengt dus incassokosten in rekening zonder de betalende partij op de hoogte te stellen. Naar mijn weten is dit wettelijk niet toegestaan en daarnaast zeer klantonvriendelijk.

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste heer Geboers, We nemen spoedig contact met u op.Met vriendelijke groet,
    Bol.com webcare team
  2. Auteur
    Incassokosten
    Datum
    Via mail bevestigd Bol.com dat er inderdaad geen herinneringen zijn verstuurd naar het factuuradres tot het moment dat de betaling in het incassoprocedure is geplaatst. Erg vervelend indien er wel herinneringen waren verstuurd was de factuur op tijd betaald en had ik geen incassokosten gehad.
  3. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste heer Gebroers,Graag refereer ik naar de e-mail die u op 8 mei 2014 van ons heeft ontvangen. In deze e-mail hebben wij u tekst en uitleg gegeven. Met vriendelijke groet,
    bol.com Webcare Team

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen