Klacht Bomert Watersport: Na 2 reparaties nog geen werkende buitenboordmotor

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 35495
Gebruiker
Romari
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn buitenboordmotor een Mercury Verado 225pk is twee keer ter reparatie aangeboden ivm brandstoftoevoer problemen. Na twee reparaties en € 1385,- aan kosten, excl. extra kosten voor takelwerkzaamheden, is de motor niet in orde geweest. Na de eerste reparatie heeft de motor 6 minuten gedraaid van de hijskraan naar de camping. De volgende dag liep de motor niet meer. Na de 2e reparatie heeft de motor een half uur gedraaid waarbij ik 500 miste bij volgas toerenbereik. De 1e reparatie is brandstofpomp vervangen. De 2e reparatie is vacuümslang vervangen. Het gemis aan 500 toeren werd afgedaan met het feit dat ik maar een kleinere spoed van de schroef moest gaan draaien, terwijl de motor daarvoor perfect liep met 17pitch Enertia. 3e reparatie is uitgevoerd door Bonestroo in Harderwijk. Dit bedrijf heeft wel een correcte reparatie uitgevoerd. Toerenverlies zat puur in defecte spoel van 1 van de bougies. Wat mag een klant na 2 reparaties verwachten van Bomert watersport?

De oplossing

Compensatie van de gemaakte reparatiekosten of vergoeding van de 3e reparartie

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Bomert Watersport is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Romari
    Datum
    Bomert Watersport heeft totaal geen reactie laten horen. Zowel niet via klachtenkompas, als via mij persoonlijk. Het blijft vreemd dat de consument zo slecht beschermd wordt bij dit soort onrechtmatigheden. Het bedrijf heeft tot 2 keer toe de reparatie niet naar behoren uitgevoerd, want de motor heeft nog geen half uur gedraaid. Sterker nog, de motor is na beide reparaties nooit 100% geweest. Daarbij is het opmerkelijk dat de defecte spoel niet is gevonden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Romari
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bomert Watersport?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen