Klacht Bonarius Verwarming: ventilatie systeem doet het al heel lang niet

A. Cehajic

Ik verhuur een huis van de woningbouw Vidomes. Ik heb vorig jaar geen jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad voor het ventilatiesysteem door Bonarius bedrijf. Het gevolg hiervan is dat de ventilatie , voor de kerst 2018 , het niet meer goed deed. Hiervoor is Bonarius meerdere keren langs geweest. Elke keer na hun bezoek werd het probleem met de ventilatie alleen maar erger. De laatste keer dat Bonarius is langs geweest was op 23-01-2019.Toen hadden wij een lekkage in het ventilatiesysteem. De monteur die er toen was , vertelde dat de vorige monteurs het ventilatiesysteem nog meer hebben beschadigd dan het al was. Door Bonarius is beloofd dat er met spoed een offerte gemaakt zou worden voor Vidomes en dat er zo snel mogelijk een nieuwe ventilatiesysteem besteld zou worden. Sindsdien hoor ik niks meer terug. Ik heb vaak gebeld , naar zowel Vidomes als Bonarius. Laatste keer dat ik iemand aan de telefoon had , vertelde de medewerker dat er met spoed een offerte geregeld zou worden. Daarna heb ik nog een paar keer gebeld , en telkens kreeg ik degene die hier over gaat niet aan de lijn. Er wordt iedere keer beloofd dat ik terug gebeld wordt , maar dat gebeurd nooit. Dit is heel vervelend. Het duurt te lang. Sinds december hebben wij dus geen ventilatie. We hebben veel condens en vocht in huis. Naast de ramen is er iedere keer een grote plas water. Dit is natuurlijk erg slecht voor onze gezondheid. Mijn zoon heeft astma , als zijn gezondheid hierdoor verslechterd wordt zal ik Vidomes en Bonarius hier verantwoordelijk voor stellen. In de gebruiksaanwijzing van het ventilatiesysteem staat dat de ventilatie nooit uit mag staan. Bij ons is dit al twee maanden het geval.

zo snel mogelijk nieuwe ventilatie systeem

Bonarius Verwarming
    Geachte heer/mevrouw Cehajic,

Onze manager service heeft u direct na het ontvangen van uw klacht opgebeld. Helaas hebben wij deze klacht met vertraging ontvangen, de ventilatie unit is reeds op 20 februari vervangen.

Wij gaan ervan uit de problemen met uw ventilatiesysteem zijn verholpen. Indien dit niet het geval is, horen wij dit graag van u.

Ook een klacht indienen over Bonarius Verwarming?