Klacht Bonprix.nl: Geen verzendkosten retour bij terugzending

Klachtnummer
# 123774
Gebruiker
Kees
Datum
0 reacties

Details

Klacht

We bestelden broek bij Bonprix die te klein bleek, We betaalden inclusief verzendkosten. Toen we broek terug stuurden werden de verzendkosten in mindering gebracht van de retourbetaling. Op mijn klacht per email kreeg ik als antwoord:

Portokosten worden slechts eenmaal in rekening gebracht per bestelling en dit inclusief eventuele nalevering.
Bijvoorbeeld: U plaatst een bestelling voor aflevering aan huis en betaling na ontvangst. Bij retournering van de hele bestelling vervallen de verzendkosten en betaalt u alleen de rechtstreekse kosten van terugzenden. Deze zijn gelijk aan de verzendkosten (4.95 euro) behalve voor de artikelen met de indicatie "bijzondere bezorgservice" waarvoor 10 euro extra kosten bovenop de retourkosten zullen gevraagd worden.

Juridisch lijkt me dit een kromme gang van zaken. Om te voorkomen dat verzendkosten ook terugbetaald moeten worden, zegt Bonprix dat ze dit geld gebruiken om mijn retourzending te betalen.

Gewenste oplossing

Netjes € 4,95 betaalde verzendkosten ook terugbetalen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Bonprix.nl is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Bonprix.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen