Klacht Bonprix.nl: Retoeur terugbetaling regelmatig te laat

# 194399
Kittyeva

Na meer dan 4 jaar klant te zijn bij Bonprix.nl mag ik nog steeds niet achteraf betalen. Hun argument is, dat ik van de bestelde artikelen te veel terug stuur. Vooraf betalen betekent voor mij dat ik weken, soms langer dan 3 a 4 weken moet wachten op de retourbetaling.
Mijn laatste bestelling was op 19 oktober betaald € 199,90. Op 24 oktober heb ik een waarde van 163 euro geretourneerd die tot heden nog niet terugbetaald heb.
Het is al de zoveelste keer dat mij dit gebeurt bij Bonprix.nl. Hun werkwijze en service is onder de pijl!
Hoop uw hiermee voldoende geïnformeerd te hebben
Met vriendelijk groet,
M.E. Mahmood

Klanten achteraf laten betalen, zeker als iemand al meer dan 4 jaar klant is.
Of terug betalen zonder dat ik ze regelmatig erop moet attenderen dat ze nog niet gedaan hebben!

Bonprix.nl
    Beste mevrouw Mahmood, bedankt voor uw intersse in bonprix. U hebt een vraag over betaling na ontvangst. Wij vragen u vriendelijk w bestellingen vooraf te voldoen via iDeal, PayPal of creditcard. Daarnaast hebt u een vraag over uw retourzending. Tot op heden hebben wij deze niet ontvangen. de maximale verwerkingstijd is drie weken. Zodra de retour verwerkt is in ons magazijn ontvangt u hiervan ee bevestiging per e-mail. Het team van bonprix
    Kittyeva
    Service Bonprix: Betaling na ontvangst : "...Of je gebruik kunt maken van betaling na ontvangst, hangt af van je individuele situatie, bijvoorbeeld van de waarde van je bestelling of hoe lang je klant bent..." 4.5 jaar blijkbaar is nog niet voldoende om achteraf te mogen betalen?!
    Terugbetalen:
    "...Uiterlijk 14 dagen nadat je de artikelen retour hebt gestuurd of wij je melding dat je wilt herroepen, hebben ontvangen, betalen we het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug..."

Bonprix.nl
    Beste mevrouw Mahmood, wanneer de retourtermijn is verstreken kunt u ons een e-mail sturen via sociale.netwerken@service-bonprix.nl. We zullen dan de benodigde procedure starten. Het team van bonprix
    Bonprix.nl
    Beste mevrouw Mahmood, vandaag is u per e-mail en formulier toegestuurd. Zodra het ingevulde fomrulier is ontvangen kunnen de nodige stappen ondernemen worden en uw dossier aanpassen. Mijn excuses voor het ongemak. Het team van bonprix.
    Kittyeva
    Uw e-mail met het formulier "vermist retour" heb ik ontvangen. Ipv een post adres ontvang ik graag een mail adres om de stukken op te sturen voor een efficiënte, milieuvriendelijk en snellere afhandeling, want de papier correspondentie belast het milieu net als de afwerking van een (ongewenste) retourzending.
    Beste mevrouw Mahmood,
    U kunt het formulier scannen en retourneren via de mail die we naar u opgestuurd hebben.
    Het team van bonprix.
    Kittyeva
    Door u gevraagde formulier en verzendbewijs heb ik al 10 november opgestuurd, maar behalve de standard bevestiging op mijn mail, heb ik verder niets vernomen en uittrad het bedraag van €163 heb ik nog steeds niet retour ontvangen!
    Bonprix.nl
    Beste mevrouw Mahmood, uw dossier is aangepast.
    Voor meer informatie verwijs ik u naar de rubriek ‘mijn bonprix’.
    U kunt inloggen met uw e-mailadres en uw wachtwoord.
    Het team van bonprix.
    Kittyeva
    Als ik geen klacht had ingediend had, had de retourkosten nog steeds niet ontvangen hebben. Zoals heel vaak, ze maken het bedrag niet in een keer op, het wordt overgeschreven in delen en op verschillende dagen! In dit geval was het in twee delen overgemaakt, 2e bedrag kwam de 2e dag aan. Communicatie met de klantenservice levert geen duidelijkheid opomdat ze sturen regelmatig standaard briefen. Achteraf betalen mag ik nog steeds niet na meer dan 4 jaar klant te zijn. Voor mij nooit meer Bonprix!

Kittyeva

Ook een klacht indienen over Bonprix.nl?