Klacht Bonusan: Afkomst alvleesklierconcentraat varkens Bonusan wordt niet prijsgegeven.

sad Niet opgelost
Vegan

Krijg geen duidelijk antwoord over de samenstelling van het Bonusan supplement cPNI 9. In het product zit o.a.alvleesklierconcentraat van dierlijke afkomst waarbij Bonusan schrijft dat het concentraat wordt gewonnen middels NANO technologie uit varkens. Bij navraag uit welk land de varkens afkomstig zijn ( een essentiële vraag ! ), schrijft Bonusan het volgende; De herkomst van de varkens is wisselend en verschilt per productie. Wij kunnen u hierover dus niet informeren.

Duidelijkheid over de (wisselende) afkomst van de varkens en dus openbaarheid over het product cPNI 9.

Geachte mevrouw Stoll

Het spijt ons dat het eerder verstrekte antwoordt niet voldoende voor u was. Hieronder treft u aanvullende informatie.

Onze leverancier komt uit Denemarken en betrekt deze ingrediënten van door de EU goedgekeurde slachthuizen. Alle varkens (van ongeveer 6 maanden oud) zijn voor de slacht door erkende dierenartsen goedgekeurd.
    Al onze grondstoffen voldoen aan tracking en tracing eisen dat wil zeggen dat we in staat zijn om iedere grondstof tot aan de bron terug te traceren.

Wij hopen u met deze aanvullende informatie voldoende van dienst te zijn geweest.
    Bedankt voor uw bericht.
    U schrijft dat de varkens uit de door de EU goedgekeurde slachthuizen komen en eerder schreef u dat de herkomst van de varkens wisselend is. Ik heb echter nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag; Kunt u bijvoorbeeld aangeven van welke landen/ uit welke regio's uw Deense leverancier de laatste 2 jaar zijn varkens heeft gekocht?
    Goedemorgen mevrouw Stoll,
    Wij proberen telefonisch met u in contact te komen, maar krijgen helaas de mededeling dat het gekozen nummer niet in gebruik is. Kunt u ons het juiste nummer a.u.b. even doorgeven?
    Bij voorbaat hartelijk dank
    Vegan
    Ik zou graag willen dat u u antwoord schriftelijk in alle openheid geeft.

Bonusan
    Graag wil ik met u even overleggen over het antwoord dat u wenst te ontvangen. Hierna zullen wij zeker ons antwoord schriftelijk en in alle openheid hier plaatsen.
    Vegan
    N.a.v. tel. onderhoud met Bonusan op 29 november 2017 de afspraak gemaakt dat Bonusan bij de Deense leverancier navraag gaat doen over de herkomst van de varkens. In afwachting van reactie.
    Bonusan
    Wij hebben de vraag nog bij onze leverancier uitstaan en inmiddels aangemaand. Wij hebben echter nog geen reactie gekregen. Zodra we deze hebben wordt deze direct hier geplaatst.
    Bonusan
    In antwoord op onze vraag bij de leverancier krijgen wij de mededeling, dat de herkomst van de varkens wisselend is, maar dat ze altijd van EU gecertificeerde slachthuizen komen. Deze slachthuizen voldoen aan alle strenge eisen die de EU hieraan stelt. Alle varkens (van ongeveer 6 maanden oud) zijn voor de slacht door erkende dierenartsen goedgekeurd. De leverancier garandeert ons dat in geval van een calamiteit de exacte herkomst op batchniveau te bepalen is, middels een degelijk Track & Trace systeem. Deze garantie in combinatie met de positieve reputatie van de leverancier geeft ons voldoende zekerheid betreffende de kwaliteit. Ik hoop uw vraag met deze informatie voldoende beantwoord te hebben.

Vegan

Ook een klacht indienen over Bonusan?