Klacht Boogerman Makelaars: Onverschuldigde betaling (onterecht bemiddelingskosten bij verhuur in rekening gebracht)

MCHERIF

Op 20 maart jl. heb ik een woning gehuurd aan de Cypruslaan 181 te 3059 XA Rotterdam. Boogerman heeft voor mij bemiddeld bij de aanhuur van deze woning. Doordat de woning namens de verhuurder te huur aan heeft geboden, heeft Boogerman tevens bemiddeld voor de verhuurder. p 6 maart jl. EUR 320,65 aan bemiddelingskosten aan Boogerman betaald. Dat is in strijd met de artikelen 7:417 lid 4 juncto 7:427 van het BW. Deze artikelen bepalen namelijk dat een makelaar die bij de verhuur van een zelfstandige woning zowel handelt in opdracht van de verhuurder als van de particuliere huurder, geen bemiddelingskosten in rekening mag brengen bij die particuliere huurder. Dit artikel is van dwingend recht; er mag niet ten nadele van de particuliere huurder vanaf worden geweken. Omdat Boogerman zowel voor de verhuurder als voor mij - particuliere huurder - heeft bemiddeld, is vernietiging op grond van artikel 3:40 lid 2 BW het contractuele beding tot betaling van de bemiddelingskosten van toepassing.

Boogerman Makelaars aan de Johan de Wittstraat 18, 3311 KJ Dordrecht ( T: 078-613 03 00/ E: info@boogerman.nl/I www.boogerman.nl) heeft mij onterecht geld afhandig gemaakt en bestolen. Ik wil daarom mijn EUR 320,65 welke ik aan bemiddelingskosten aan Boogerman heb betaald terug.

Wij vinden dat Boogerman Makelaars hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!