Klacht Book en Kids: Ongewenst vast aan een abonnement

Krista & Andre

Weken geleden werd ik aangesproken door een man in Oudenbosch. Ik zou een gratis boekenpakket ontvangen voor mijn kinderen. Ik moest wel mijn rekeningnummer opgeven, maar ik kon na het ontvangen van het gratis pakket het abonnement opzeggen, zodat er ook niets afgeschreven zou worden. Het gekke vond ik: ik kreeg geen folder, kopie van mijn gegevens of wat dan ook. Het zat mij zo niet lekker, want ik werd overvallen door de man die ontzettend snel praatte en nogal druk op mij uitoefende. Gelukkig had ik wekenlang niets gehoord, ik dacht dan ook dat het geen gevolg zou hebben. Totdat ik twee identieke boekenpakketten ontving door de brievenbus (mijn zoon en dochter schelen 15 maanden, maar onzin natuurlijk dat ik twee dezelfde pakketten ontvang) het voordeel dat ik dit ontving: ik wist eindelijk hoe het bedrijf heet, namelijk BOOK & KIDS. Ik mailde meteen en legde uit hoe ik overvallen werd en geen interesse heb. Geen reactie. Weer hoopte ik dat het hierbij bleef, maar nee.. Slechts twee weken later kreeg ik weer twee identieke pakketten in de brievenbus. Meteen heb ik weer gemailt, maar geen bevestiging of reactie. Tot mijn grote schrik zag ik op mijn afschriften dat er een paar dagen terug €30 afgeschreven is, op naam van hen. Nu heb ik het terug laten boeken, want ik heb meerdere malen aangegeven dat ik GEEN interesse heb. Sterker nog: ik heb de 4 pakketten nog in het plastic zitten en heb voorgesteld om ze terug te sturen. Op hun website stond dat je het niet ‘zomaar’ moet terugsturen omdat dat niet betekent dat je je geld terug krijgt. Vandaar dat ik dat niet op eigen initiatief heb gedaan. Kortom: ik vind het een hele vervelende situatie en wil er vanaf zonder kosten.

Beëindiging van het abonnement (mocht dit gesloten zijn want ik heb dus zelf niets op papier)
Mijn geld terug.
Zo nodig stuur ik de pakketten terug (zonder zelf op te draaien voor de verzendkosten)

Wij vinden dat Book en Kids hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Book en Kids?