Klacht Booking.com: geen geld terug na appartement met bedwantsen

Paul

We hebben via booking.com tijdens de Kerstvakantie een appartement gehuurd van Apartment Wharf. Tijdens de eerste nacht bleken de bedden vol met bedwantsen te zitten! Nadat we dit hadden gemeld bij ons contactpersoon van het appartement zijn we midden in de nacht vertrokken naar een hotel waar we wél konden slapen. Geen pretje met 2 kinderen 's nachts in Londen, terwijl er geen openbaar vervoer was.
De volgende dag (Kerst) nam niemand van het appartement de telefoon op, dus hebben we een bericht achtergelaten. We kregen ze pas de dag daarna (Boxing day) te pakken en ze zouden ons zo snel mogelijk een oplossing bieden.
Daarna hebben we niets meer gehoord, we zijn compleet genegeerd door het appartement.

Pas bij thuiskomst hebben we via de service afdeling van Booking een reactie van ze gehad, waarin ze stellen dat ze op Kerstdag zijn langsgeweest (terwijl hoofdkwartier op boxing day nog van niets wist) om het probleem op te lossen, maar dat ze ons niet meer konden contacteren. (Wat voorheen prima ging via whatsapp, telefoon en email). Ze willen daarom als tegemoetkoming slechts 1 van de 6 nachten vergoeden. Wij kunnen aantonen dat we op Boxing day nog terug zijn geweest in het appartement om de laatste spullen op te halen en hebben toen gezien (en toevallig gefilmd!) dat de bedden nog onopgemaakt waren, zoals wij ze achterlieten. Er was dus niets opgelost.
Bovendien zijn er op booking.com latere recensies (van januari) waarin wederom melding wordt gemaakt van bedwantsen. Toch blijft het appartement voet bij stuk houden dat het probleem was opgelost en ze ons niet willen vergoeden voor de overige 5 nachten.

Booking.com geeft me steeds volkomen gelijk als ik ze bel, maar kunnen naar eigen zeggen geen geld teruggeven als Apartment Wharf daar geen toestemming voor geeft. Het interesseert ze bij booking.com blijkbaar niet dat ik kan bewijzen dat het appartement onbruikbaar was. Ook interesseert het ze niet dat volgende klanten van dit appartement ook een verpeste vakantie zullen beleven. Het enige dat booking.com kon doen was mij 50 euro compensatie geven, terwijl ze de hand boven het hoofd houden van Apartment Wharf.

Ik wil het complete bedrag terug, van 6 nachten en niet slechts 1 nacht + 50 euro. Dat lijkt mij niet meer dan schappelijk. De daadwerkelijk geleden schade is veel hoger (duurder hotel, geen gelegenheid om zelf te koken dus uit eten, zeker 2 verpeste vakantiedagen, bij thuiskomst sommige kleren moeten weggooien omdat ze allemaal op 60 graden gewassen moesten worden)

Wij vinden dat Booking.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!