Klacht Booking.com: Zeer onduidelijke actievoorwaarden, slechte bereikbaarheid en respons klantenservice

E.M. Penning

In oktober 2018 gebruik gemaakt van een kortingsactie waarbij je bij een boeking ter waarde van 200 euro een korting van 50 euro zou krijgen. In de brief stond dat deze korting bovenop de genius korting zou komen. Ivm een vakantie naar Z Afrika besloot ik de dag voor vertrek een hotel te boeken op schiphol (nacht van 26 op 27 okt 2018).
In eerste instantie had ik het raddisson Blue geboekt, maar na het ontvangen van de brief met de kortingsactie besloot ik om het Sheraton op Schiphol te boeken, omdat het prijsverschil met mijn eerdere hotel dan niet meer heel veel scheelde. Een overnachting bij het Sheraton was op de webiste van booking.com oorspronkelijk over de 200 euro. Na de Genius korting kwam het bedrag onder de 200 euro (+/- eur 189) en daar zou dan nog 50 euro vanaf gaan. Echter omdat ik niet zeker wist, heb ik Booking.com meermaals gecontacteerd met de vraag of mijn interpretatie juist was, echter een reactie bleef uit. Vervolgens ben ik naar de website van Booking.com gegaan heb ik via de link uit de brief het Sheraton geboekt (met annulerings mogelijkheid) en stond er onderaan het scherm dat de 50 euro wordt teruggestort, nadat er was uitgescheckt bij het hotel, zodat men kon zien dat je er ook daadwerkelijk had overnacht. Persoonlijk vind ik dat niet meer dan normaal. Daar de datum van mijn overnachting naderde, de zin onderaan bij mijn boeking stond vermeld, besloot ik uiteindelijk om mijn andere hotel te annuleren en voor het Sheraton te gaan.
Enkele weken later (de hotelovernachting is ondertussen gepasseerd en vakantie bijna voorbij) kreeg ik eindelijk een reactie vanuit Booking.com. De klantsenservice deelde mij mee dat ik niet in aanmerking kwam voor de kortingsactie omdat ik niet zou voldoen aan de voorwaarde. Uiteraard was ik het niet eens met deze reactie en heb ik een reactie teruggestuurd met een onderbouwing en de vraag dat ik iemand van de klachtenafhandeling wil spreken. Iemand anders van de klantenservice reageerde op deze mail en gaf aan dat ik in mijn account instelling mijn credit card nr moest toevoegen en een optie moest aanvinken dat kortingsacties op dat betreffende credit card nummer worden teruggestort. Tevens werd er aangegeven dat 30 dagen na de uitcheckdatum het bedrag zou worden teruggestort. Mij werd dus de indruk gegeven dat ik de 50 euro alsnog terug gestort zou krijgen. Het bedrag is niet gestort en na nieuw contact met de klantenservice krijg ik nu weer te horen dat ik niet in aanmerking kom voor de korting.

Terugstorting 50 euro (+ evt. extra compensatie na al dit gedoe)

Wij vinden dat Booking.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Booking.com?