Klacht Bookit: Annulering niet verwerkt, ruim 500 euro kwijt

Klachtnummer
# 135962
Gebruiker
PipaDick
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Aanleiding: bungalow gereserveerd, volgende dag geannuleerd. Bookit doet alsof ze annulering niet snapt. Ik heb ze 2maal gemaild.

21-9-2015 Beste Paardekooper,
> U 12 juli bericht “100% onjuist, sorry, had teveel bier op.” In bericht 13 juli wij: “waarover u vraag of opmerking” Geen antwoord.
> Reservering vr Grootslag 11 juli vr periode 17 tot 24 juli. betaling vooraf. €529,80 is op 11 juli jl. voldaan. Geen bericht u verblijf ongedaan wenste maken. Periode verblijf geweest, geen geld retourneren. Anouk van Soolingen

> 19 sept Als ik maandag geen antwoord, doe ik aangifte bij de politie.
> Naar ik aanneem vergissing. Als u ma/di hele bedrag plus 2,5% rente/j terugstort, voorkomt u aangifte.

> 7 sept, Afschrijving waarom?
> 13 juli is van mijn Triodosrekening afgeschreven ovv “Ordernummer 4314365911004811 / Transactienummer 0030001220424544 / 11-07-15 07:05 / B ORD110083 PAY214468 verwerkt door Adyen” Waarvoor afschrijving?

De oplossing

Geld terug.

4 reacties

  1. Auteur
    Bookit
    Datum
    Beste meneer Paardekoper,

    Zoals reeds op 21 september aan u is vermeld, kunnen wij geen teruggave doen van het betaalde bedrag, daar wij niet op de hoogte zijn gesteld van een eventuele annulering van de reservering.

    U heeft ons op 12 juli om 19.49 uur een e-mail gestuurd met het volgende bericht “100% onjuist, sorry, had teveel bier op.” Wij hebben uw e-mail op 13 juli om 15.16 uur beantwoord. In het bericht van maandag 13 juli hebben wij het volgende aan u gevraagd: “Graag vernemen wij van u, waar u precies een vraag of opmerking over heeft omtrent uw reservering, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.”. Hierop hebben wij helaas geen antwoord van u ontvangen.

    U heeft de reservering voor Vakantiepark het Grootslag op 11 juli om 05.04 uur gemaakt voor de periode 17 tot 24 juli 2015. De betaling diende vooraf voldaan te worden dit is dan ook gebeurd. Het bedrag van €529,80 is tevens op 11 juli jl. middels iDeal voldaan. Wij hebben van u geen bericht vernomen dat u het verblijf ongedaan wenste te maken.

    De reservering is via de website van BungalowS.nl door u gemaakt en betaald en is een rechtsgeldige overeenkomst. Daar de periode van het verblijf reeds heeft plaatsgevonden en wij geen reactie van u hebben vernomen, zullen wij in geen geval een reservering annuleren. Helaas kunnen wij u in deze kwestie verder niet van dienst zijn.

    Met vriendelijke groet,

    BungalowS.nl


  2. Auteur
    PipaDick
    Datum
    Vergissing van Bookit, deze mail héb ik al gehad. En hij stáát al in mijn klacht.

    Graag ontvang ik alsnog geld terug of een reactie.

  3. Auteur
    Bookit
    Datum
    Beste meneer Paardekoper,

    Reeds hebben wij vermeld dat wij u in deze kwestie verder niet van dienst kunnen zijn. Zoals eerder vermeld heeft u op 11 juli jl. een reservering geplaatst en betaald via BungalowS.nl. Dit betreft een rechtsgeldige overeenkomst. U heeft geen reactie meer gegeven op de e-mail die wij op 13 juli jl. hebben verstuurd met de vraag waarmee wij u precies van dienst kunnen zijn met betrekking tot uw reservering. Daar u geen contact meer heeft opgenomen met BungalowS.nl omtrent uw reservering kunnen wij het betaalde bedrag niet terug storten en kunnen wij u verder niet van dienst zijn.

    Met vriendelijke groet,

    BungalowS.nl

  4. Auteur
    PipaDick
    Datum
    Ik heb hier schoon genoeg van!!! Uw bedrijf doet alweer alsof ze geen Nederlands verstaat.
    De dag na de reservering mail ik u “100% onjuist, sorry, had teveel bier op.” Dat kan alleen maar op de reservering slaan. En het kan alleen maar een verzoek zijn om de reservering te laten vervallen. Dus hoe lost u dit op een voor beide partijen prettige manier op?