Klacht Boretti: Twee jaar garantie op een fornuis is te kort, nu na vier jaar draaien wij op voor dure reparatie

sanna willebrands

Wij hebben vier jaar geleden een fornuis gekocht. Na twee jaar ging de automatische ontsteking van een van de pitten kapot. Nu is de oven kapot. De hetelucht over slaat na 10 minuten uit en de temperatuur van onder en boven element is niet meer te regelen. Resultaat: altijd een veel te hete oven.
Na contact met Boretti begrijpen wij dat we twee jaar garantie hebben. Dat betekent 99 euro voorrijkosten en daarna gaat de meter tikken. Persoonlijk vind ik het nogal idioot dat een fornuis na twee jaar klachten begint te vertonen en na vier jaar zelfs onbestuurbaar is geworden. Je mag verwachten dat een fornuis minimaal 8 jaar zonder klachten functioneert. Boretti geeft na mijn klacht aan dat ze twee jaar garantie afgeven en verder pech.

Kosteloos repareren. Wij hebben het fornuis altijd goed schoongemaakt en prima behandeld.

Boretti is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Boretti?