Klacht BorgWorld: Hootklover wordt niet gerepareerd

RC

Op 12-12-13 bij Borgworld een houtklover gekocht à € 229,=.
Houtklover 2 dagen gebruikt, leek niet zo krachtig, maar was mijn 1e houtkloof. Houtklover daarna 2 jaar niet gebruikt maar in huis opgeslagen.
Maart 2016 had ik bomenhout. Maar houtklover heeft geen kracht, 80% wordt niet gekliefd. 31-03 Borgworld gebeld, ik krijg het telefoonnummer van www.machineservicenoord.nl in Ruinen, die repareert Güde houtklovers. Ik krijg het advies om olie bij te vullen, dat gedaan, maar geen verbetering. Ik bel 14 en 22 april weer naar Borgworld, na overleg breng ik op 29-04 de houtklover naar Bleskensgraaf. Daar wordt direct verteld dat garantie voorbij is, en dat kosten voor transport naar Ruinen hoog zijn maar dat zij contact opnemen. Op 12 mei word ik gebeld door Borgworld; het euvel is waarschijnlijk lekkage van de pomp, lijkt mij dan een fabrieksfout. Maar zowel Borgworld als machineservicenoord melden dat de garantie geen dag langer geldt dan 2 jaar.

Houtklover heeft achteraf nooit goed gefunctioneerd (ontdekte ik toen ik 2 weken geleden bij een kennis de Rüde Spalty mocht proberen en die het veel beter deed dan mijn (zwaardere) Güde ooit heeft gedaan, dit heb ik ook gemeld bij zowel Borgworld en Machineservicenoord. Maar beiden houden vol dat de garantie geen dag langer geldt dan 2 jaar. Maar via de Juridische advieslijn van de consumentenbond hoor ik dat ook na de garantieperiode je wettelijk recht hebt op een deugdelijk product, mits ik kan aantonen dat het product buiten mijn schuld om kapot is. En dat lijkt mij in dit geval overduidelijk, aangezien het probleem vanaf het begin al in het huis lijkt te zitten en het apparaat met een leeftijd van nog geen 2,5 jaar letterlijk amper gebruikt en nog zo goed als nieuw is.

Wij vinden dat BorgWorld hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

RC
    Geen enkele reactie op onze klacht, niet op deze plaats, geen mailtje, geen telefoontje. Onze houtklover staat zelfs nog steeds bij Borgworld (www.voordeelshoponline.nl). Niet alleen onprofessioneel maar ook nog eens allesbehalve klantvriendelijk. Borgworld vindt blijkbaar dat, ondanks slechts 2 dagen van 5 uur gebruik, er geen minuut langer recht is op garantie. Er wordt geen enkel aanbod gedaan om dit op te lossen, sterker nog, zelfs dat wordt ons niet eens verteld want we horen niets meer.