Klacht Borkes Computers: Zonder overleg weggooien van ter reparatie aangeboden printer

wmobor

Ik heb op 23-11-2011 een HPprinter bij u gekocht met daarbij 3 jr garantie.
In oktober 2013 heb ik deze bij Borkes gebracht met een defect. Blijkbaar had ik deze garantie zelf moeten activeren bij HP.
Borkes adviseerde een nieuwe te kopen. Dit wilde ik niet accepteren en ben op onderzoek uitgegaan. Het heeft tot mei 2014 geduurd voordat ik bij de juiste ingang van HP ben beland. HP kon mij voor 12eur per jaar alsnog deze garantie bieden. In de tussentijd is er een aantal keren telefonisch contact geweest met Borkes en is mij bevestigd dat de printer daar nog wel even kon staan.
Toen ik de overeenkomst met HP op 13 mei aan Borkes meldde, werd mij verteld dat de printer inmiddels weggegooid was. Ik werd doorverbonden met de bedrijfsleider Ferry Stienstra. Hij gaf aan dat hij een vergelijkbare printer zou regelen. Na diverse moeizame telefoontjes kreeg ik een oude grote brother printer aangeboden, welke ik niet heb geaccepteerd. Na 10 juni wordt niet meer gereageerd op mijn tel/mail.

Ik wil graag een vergelijkbare printer zoals toegezegd door bedrijfsleider Ferry Stienstra. Gezien de prestaties (o.a. scankwaliteit) komt momenteel de HP Officejet Pro 8600 Plus e-AIO in aanmerking. Deze wordt rond de 185 euro verkocht en ik wil daar zelf een bedrag van 50 euro aan bijdragen.
Ter info: de HP officejet Pro 8500A Plus is destijds voor 259,96 euro bij Borkes gekocht.

Borkes Computers
    Graag reageren wij hierop, omdat die situatie iets genuanceerder ligt dan wordt geschetst.De HP printer die initieel is gekocht had alleen 3 jaar garantie, wanneer hiervoor een bepaalde procedure zou worden doorlopen, namelijk de registratie. Dit staat duidelijk op de doos ook vermeld en moet de eindklant doen. Ook nog eens bij installatie van de printer wordt om de registratie gevraagd. Dit is niet gebeurd en kan ons niet verweten worden.Wij adviseerden een nieuwe printer te kopen, omdat het verschil tussen het repareren en het kopen van een nieuwe printer nihil zou zijn. Dat meneer zelf na vele bel- en mail pogingen toch iemand heeft gevonden bij HP die toevallig in een goede bui was om de na-registratie te verwerken is gewoon een winnend lot van de Staatsloterij vinden. Dit is niet volgens de officiele regels en hebben en konden wij niet voor elkaar krijgen. Daarbij lag de fout duidelijk aan klant zijde en kan niet verwacht worden van ons om maanden met tientallen e-mails en belletjes te proberen om toch garantie hierop te gaan verhalen.
    Wij hebben de printer op 19 oktober ontvangen en binnen enkele dagen de klant dit verteld. Vele malen is de klant gebeld, voicemail ingesproken. Wij gaan niet 7 maanden een reparatie bewaren en hebben dit ook aangegeven dat de printer dan wordt vernietigd in de voicemail. Elke maand is geprobeerd contact te krijgen met deze klant wat niet lukte. Dit heeft ons derhalve besloten dat de klant van de aanbieding af zag. Meneer had zelf ook vele malen eerder contact met ons kunnen opnemen, of de printer toch kunnen ophalen. Dit is ook niet gebeurd.Wij hebben nog uit coulance een alternatieve printer aangeboden, en toen deze ook nog eens geweigerd werd, was voor ons de kous af.
    wmobor
    Er is inderdaad telefonisch contact geweest, echter is telkenmale aangegeven dat de printer daar nog kon blijven staan. Anders had ik hem direct opgehaald.
    De printer is zonder enig bericht weggegooid. Dit is uiteindelijk de kern van het probleem. Daarnaast is er de toezegging van de bedrijfsleider dat het opgelost zou worden.
    De alternatieve printer was niet echt een vergelijkbare vervanger en dat weet Borkes ook. Het was een groot grof apparaat.
    Volgens mij is mijn voorstel heel reëel.
    Borkes Computers
    Dit is het laatste bericht en antwoord wat hierop gegeven gaat worden.Wij gaan niet meer dan een half jaar lang de printer laten staan. De printer kon wel een week of twee blijven staan maar niet zeven maanden. Dit is zowel in de voicemail ook ingesproken en vele malen is geprobeerd u te bereiken en bent u in verzuim geweest ons terug te bellen cq te contacten. Wij hebben hiervan het bewijs dat wij alles geprobeerd hebben u te bereiken. De toezegging was het voorstel wat door uzelf is afgewezen. Dit voorstel was meer dan reeel. Als u toch uw gelijk wil proberen te halen, adviseer ik u juridsche stappen te ondernemen en rest mij u nog veel succes daarmee te wensen.

Ook een klacht indienen over Borkes Computers?