Klacht Bos Incasso: Incassoverzoek bezwaarschrift negeren

rogerroumen

Studystore heeft juni 2014 een incassoverzoek bij Bos Incasso ingediend. Die hebben hier ruim een jaar niets mee gedaan en in juni 2015 (!) pas een eerste incassoverzoek verstuurd inclusief ruim 1 jaar rente (a 15%?!)...door zowel studystore als bos incasso ben ik nooit herinnerd of aangemaand (ofwel mijn bedrijf), alleen digitaal verzoekn contactgegevens te controleren (gedaan en waren correct!). Bij incassoverzoek meteen het boek betaald (1e keer namelijk dat ik kon weten dat het niet betaald was, op studystore ook geen overzicht mogelijk gemaakt), maar geen enkele ruimte tot discussie of reden dat incassokosten en onterecht hoge rente kwijtgescholden konden worden. Zowel niet door studystore als Bos Incasso. Bij Bos incasso zeer onvriendelijke en chagrijnige medewerkster die alleen maar reageerde met "u moet gewoon betalen meneer". Zeer slechte service en vooral geen uitleg voor de situatie.

Doordat ik nooit ben ingelicht, gewaarschuwd/herinnerd of aangemaand door studystore en pas 1.5jaar later door Bos Incasso een incassobrief ontvang (dus blijkbaar werkten mijn contactgegevens prima?) - zijn direct de openstaande kosten voor het boek voldaan. Maar de 1.5 jaars rente berekend hierover en incassokosten zie ik graag kwijtgescholden worden. Het is mijn eigen verantwoordelijkheid tijdig te betalen, echter als ik op studystore niet mijn status kan achterhalen, nooit een herinnering/aanmaning heb gehad en pas 1.5jaar later een incassovordering ontvang blijkt dit niet alleen van nalatenschap van mijn kant.

Bos Incasso
    Geachte heer/ mevrouw,

Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u een schriftelijke reactie toesturen.

Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Bos Incasso
    rogerroumen
    Dank, schriftelijke reactie is ontvangen - issue is nu verschoven van incasso-bureau naar opdrachtgever. Dit is echter al 2x eerder gedaan en de opdrachtgever zal nu (3e x) ongetwijfeld ook reageren dat ze niets zullen veranderen. Het lost niets op, maar ik wacht wederom even af en dank voor snelle reactie wel.

Mvg,
    Roger
    rogerroumen
    geen geode reactie en probleem afgeschoven op andere partij

rogerroumen

Ook een klacht indienen over Bos Incasso?