Klacht Bosch: Bosch afwasmachine verborgen gebrek

J.C.G. Huigen

Bosch inbouw afwasmachine met extra 4 jaar garantie. Net na de 4 jaar gebruik ik een keer het 70 graden programma, wat ik nooit gebruik, en de aardlek springt eruit. Na testen van programma's gebeurt dit alleen bij het hoge 70 graden programma. Monteur komt langs en constateert een scheur in de bodem. Omdat de machine gewoon blijft werken behalve op het 70 graden programma zeg ik dat de scheur er waarschijnlijk al langer heeft gezeten omdat ik dat 70 graden programma nooit gebruik en waarschijnlijk ook al vanaf de plaatsing in het begin, want een scheur komt er niet zo maar in. Ik wil nog gebruik maken van mijn garantie of in ieder geval een coulance regeling. Ik krijg een aanbod voor een nieuwe machine die op het internet stukken goedkoper is, daar heb ik Bosch niet voor nodig en is geen coulance regeling. Ondertussen zijn we een half jaar verder en de machine werkt prima, zolang je het 70 graden programma niet gebruikt, weet je ook niet dat de machine eigenlijk niet goed is. Ik wil dus aantonen dat het een verborgen gebrek is, maar daar willen ze niet aan.

Erkenning dat het wel een verborgen gebrek is en een vervangend product, was het binnen de 4 jaar geweest had ik wel een nieuwe gehad, nu net even na de 4 jaar niet.

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bosch?