Klacht Bosch: Bosch geeft niet thuis bij defecte machines binnen een redelijke gebruikstermijn

Klachtnummer
# 302009
Gebruiker
R. van Treuren
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Van onze wasmachine (met 10 jaar garantie op de motor) brak na 5 jaar de handgreep op een minuscule blokje plastic en na 6 jaar is de module motorelectronica doorgebrand (zwarte plek op de printplaat). Bij Bosch wordt je direct met een tarief van 120 euro geconfronteerd en dus heb ik besloten voor 60 euro een professioneel bedrijf een diagnose te laten stellen. Vervolgens in plaats van 300 euro voor een reparatie de module er zelf uit geklikt en een nieuwe voor 191 euro geplaatst. Wasmachine doet het weer. Uiteraard geeft Bosch niet thuis i.v.m. de garantietermijn (alleen de motor werkt 10 jaar de rest niet??) en bovendien hebben ze zelf niet hersteld.

De oplossing

Allereerst had ik als reactie verwacht dat ze blij waren dat alleen de printplaat een zwarte brandplek heeft en niet de rest in de brand is gevlogen. Ik zou als vooraanstaand bedrijf toch willen weten of er wellicht een probleem in de plaat zit en anderen gewaarschuwd moeten worden. De plaat heb ik nog, maar er is geen interesse in. Overigens wordt helemaal niet gemeld dat ze het vervelend vinden dat de machine al twee keer kapot is gegaan.
Ten tweede had ik zeker geen volledige compensatie verwacht, de machine is immers gebruikt. Maar ik had wel verwacht dat er een tegemoetkoming in de kosten zou volgen.

Bijlagen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Bosch?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen