Klacht Bosch: Bosch wasmachineraam gesprongen en loze beloftes

Lieke222

In juli 2017 een wasmachine van Bosch van mijn (schoon)ouders gekregen. Deze wasmachine is besteld via Coolblue. Op 10 maart jl. heb ik een schoonmaakwasje gedraaid. Tijdens het centifigeren is het glas uit de wasmachine gebarsten. De wasmachine was destijds ongeveer een halfjaar oud. Mijn (schoon)vader heeft toen de schade gemeld, omdat hij alle papieren heeft. Bosch nam contact op met mijn (schoon)vader om te vertellen dat de schade werd vergoed en dat er een monteur langskwam. Omdat mijn vriend en ik overdag weg zijn, zouden de monteurs 15 min voor aanvang bellen, zodat mijn (schoon)moeder de monteurs kon opvangen en binnenlaten. Die dag kregen we bericht dat de monteurs voor een dichte deur stonden. De afspraak was dat de monteurs mijn schoonmoeder zouden bellen. Dat is dus niet gedaan en dus zijn ze hun afspraak niet nagekomen. Mijn (schoon)moeder heeft voor helemaal niks een dag vrijgenomen, terwijl er duidelijke afspraken zijn gemaakt. Mijn (schoon)vader heeft daarna weer een nieuwe afspraak ingepland. Dit keer zou hij naar het huis komen om de monteurs binnen te laten. Die dag kwam de monteur doodleuk vertellen “dat het glas niet onder de garantie valt”. De monteur had zelfs geen glas bij om de wasmachine te maken! Maar we mochten wel even de voorrijkosten van €75 betalen, terwijl de monteur niks heeft uitgevoerd. Als de klantenservice van Bosch geen loze beloftes over de vergoeding van het glas had gemaakt, dan waren deze kosten nooit gemaakt. Zelf hebben mijn (schoon)vader en ik een klacht ingediend, maar we moeten alsnog de kosten betalen. Ik zit momenteel al 4 weken zonder wasmachine, wat uitermaterd belachelijk is. Bovendien klapt het glas niet zomaar uit de wasmachine en al helemaal niet na ongeveer een halfjaar. Het is wettelijk bepaald dat Bosch de schade moeten vergoeden, maar ze laten het van zich afweten. KOOP HIER NOOIT EEN WASMACHINE, want je krijgt een belabberde service, extra kosten en loze beloftes.

Kwijtschelding van de factuur van de monteur van €75,-, omdat de klantenservice een loze belofte heeft gedaan. Mijn (schoon)vader heeft zelf een nieuw wasmachineglas besteld via Bosch van €45,-. Ik eis totaal €120,- schadevergoeding. Dit had nooit mogen gebeuren.

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bosch?