Klacht Bosch: Bosch zet consument op verkeerde been

Niels

2 april heb ik een vaatwasser van het merk Bosch gekocht. Alleen blijkt de belofte van een droge vaat wassen neus. Na een monteur bezoek blijkt op de dorpel na het apparaat technisch in orde. Alleen wordt de vaat niet helemaal droog met het 70 graden programma en extra droogfunctie.

In de gebruiksaanwijzing spreekt Bosch zijn belofte tegen. Zo zegt het op hun productpagina en tevens van retailers: "Extra Droog: een optie om vaat die moeilijk te drogen is toch goed droog te krijgen. > Plastic vaat hoef je niet langer met de hand na te drogen. Daarvoor zorgt het ExtraDry programma op je vaatwasser. Met een warmere laatste spoelgang en een langere droogtijd. Bedenk hoe handig dit kan zijn voor babyflessen of kinderservies." vervolgens zegt het dit in de gebruiksaanwijzing: "Kunststof serviesgoed is niet goed droog. > Geen fout. Door een lager warmteopslagvermogen droogt kunststof slechter. > Geen oplossing voorhanden."

Zowel de webwinkel als Bosch geven niet thuis als het over een oplossing gaat. Er komt nog een monteur, alleen zal dat de droogfunctie probleem niet oplossen.

Een andere vaatwasser die goed wast én droogt.

Bijlagen

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bosch?