Klacht Bosch: Bosch zet consument op verkeerde been

Klachtnummer
# 593033
Gebruiker
Niels
Datum
0 reacties

Details

Klacht

2 april heb ik een vaatwasser van het merk Bosch gekocht. Alleen blijkt de belofte van een droge vaat wassen neus. Na een monteur bezoek blijkt op de dorpel na het apparaat technisch in orde. Alleen wordt de vaat niet helemaal droog met het 70 graden programma en extra droogfunctie.

In de gebruiksaanwijzing spreekt Bosch zijn belofte tegen. Zo zegt het op hun productpagina en tevens van retailers: "Extra Droog: een optie om vaat die moeilijk te drogen is toch goed droog te krijgen. > Plastic vaat hoef je niet langer met de hand na te drogen. Daarvoor zorgt het ExtraDry programma op je vaatwasser. Met een warmere laatste spoelgang en een langere droogtijd. Bedenk hoe handig dit kan zijn voor babyflessen of kinderservies." vervolgens zegt het dit in de gebruiksaanwijzing: "Kunststof serviesgoed is niet goed droog. > Geen fout. Door een lager warmteopslagvermogen droogt kunststof slechter. > Geen oplossing voorhanden."

Zowel de webwinkel als Bosch geven niet thuis als het over een oplossing gaat. Er komt nog een monteur, alleen zal dat de droogfunctie probleem niet oplossen.

Gewenste oplossing

Een andere vaatwasser die goed wast én droogt.

Bijlagen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bosch hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Bosch?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen